Dijital İçerik Türleri Rehberi

Markanızın bilinirliğinin ve müşterilerinizin artmasını hatta müşterilerinizin sizin için birer marka temsilcisine dönüşmesini ister misiniz?

Bu soruya vereceğiniz cevabın “Evet” olduğundan eminiz.

Peki, bunu nasıl sağlayacaksınız?

Dijital bir çağda yaşıyoruz ve günümüzün büyük bir kısmını internetle etkileşim halinde geçiriyoruz. Bu sebeple aslında geleneksel pazarlama kaynaklarını görmezden gelebilirken, dijital içeriklerle iç içeyiz.

Dijital içerikler olmadan içerik pazarlamasından da söz edilemeyeceğini biliyoruz. Bu rehberimizde, mevcut bir içerik pazarlama stratejiniz varsa hangi dijital içerik türlerini kullanabileceğinizi inceleyeceğiz. Şayet bir içerik pazarlaması stratejiniz yoksa da “A’dan Z’ye İçerik Pazarlama Kılavuzu” yazımızı okuyarak içerik pazarlama stratejinizi nasıl oluşturacağınızı öğrenebilirsiniz.

1. Dijital İçerik Nedir?

Dijital içerik en basit tanımıyla dijital veri formunda olan ve dijital mecralarda tüketilen bir içerik türüdür. Bu tanımlamayı biraz daha açalım: Dijital içerik, yazılı, görsel, interaktif ya da video fark etmeksizin internet veya diğer elektronik ortamlar üzerinden alınabilen veya dağıtılabilen tüm içeriklere verilen isimdir.

Dijital içerik türleri şu şekilde ayrılabilirler:

  • Görüntüler ve belgeler gibi geleneksel medyanın yazılı ve görsel formattaki dijital versiyonları
  • Dijital olarak kodlanmış müzik ve video gibi görsel-işitsel içerikler
  • Web sayfaları, yazılım programları ve sosyal medya gönderileri gibi üretim alanı sebebiyle interaktif içerikler

2. Dijital İçerikler Neden Önemlidir?  

Yazımızın başında da dijital içeriklerin artık hepimiz için önemli bir yere sahip olduğunu söylemiştik. Peki, dijital içerikleri bu kadar önemli hale getiren sebepler neler?

İnternetin yaygınlaşması ve her tür bilginin dijital mecralar üzerinden iletilmesi ile birlikte, kullanıcılar da araştırma, tanıma ve öğrenme alışkanlıklarını dijital mecralara taşıdılar. Böylelikle dijital içerikler, kullanıcıları eğiten, yönlendiren ve şekillendiren ögelere dönüştü. Marka iletişimi açısından bakarsak, hedef kitlenize sağladığınız faydayı anlatabilmek için içeriklere ihtiyaç duyarsınız. Hedef kitlenizin sorunlarına sunduğunuz içeriklerle çözüm üreterek onların dikkatini çekebilirsiniz. Dikkatlerini çektikten sonra ise ürününüz veya hizmetiniz hakkında sizi dinlemeye hazır hale gelirler.

Dijital içerik, pazarlama stratejinizi çeşitli şekillerde destekler:

Marka Bilinirliği Yaratır

Hedef kitlenizin sorunlarına çözüm sunan içerikler ürettiğinizde, hedef kitlenize değer sağlamış olursunuz. Ayrıca ücretsiz olarak sunduğunuz bu içerikler daha fazla kişiye ulaşmanızı kolaylaştırır.  Buna ek olarak, sunduğunuz çözümlerden hareketle bu konu hakkında güvenilir bir sese dönüşürsünüz. Peki, sorunlara çözüm sunan değerli bir içerik nasıl olur?

Bunu bir örnek üzerinden anlatmak daha iyi olacaktır. Cilt bakım ürünleri markasına sahip olduğunuzu düşünün. Cilt bakım rutinine dair bloglar, cilt sorunlarını ve bunların çözümlerini ele alan videolar, uzmanlarla röportajlar hatta cilt tipi analizleri hedef kitlenize fayda sağlayacaktır. Bu sayede hem markanızı tanımış olurlar hem de sizin bu konuda güvenilir bir ses olduğunuzu düşünürler.

Tüm bu bilgilerin karşılığında ise onlardan sadece “onlarla iletişimde kalmak” üzere iletişim bilgilerini talep edersiniz.

Dönüşüm Oranını Artırır

Hedef kitleyi cezbetmek ve potansiyel bir müşteri veri tabanı oluşturmak günün sonunda her markanın ulaşmak istediği hedeftir. Dijital içerikler ise bu amaca ulaşmak için en iyi çözümlerden biridir.

Bir önceki örneğimize dönersek, hedef kitlenize sunduğunuz içerikler talep olgunlaştırma sürecinin bir parçasıdır. Hedef kitlenizin iletişim bilgileri karşılığında ücretsiz olarak sunduğunuz e-kitap, web semineri, podcast gibi yüksek değerli bir içeriğiniz varsa hedef kitlenizi, müşteriye dönüştürmek daha kolaydı

SEO Stratejinize Yardımcı Olur

İçerik Pazarlaması ve SEO’yu ayrı düşünmek neredeyse imkansızdır. İyi yürütülmüş bir SEO stratejisi ile arama motoru sonuçlarında üst sıralarda sıralanabilir ya da YouTube’da videonuzu konumlandırabilirsiniz.

Arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda olursanız web sitenize çekeceğiniz trafik de o kadar artacaktır. Yine aynı örneğimize dönersek, insanların cilt bakımıyla ve problemleriyle ilgili arama motorlarında hangi terimleri arattıklarını araştırabilirsiniz. Bu sayede bu soruların ve sorunların çözümlerine dair içerikler üretebilirsiniz.

Ziyaretçiler, sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgili belirli bir şey aradıktan sonra web sitenize ulaşırlar. Bu sebeple organik trafik genellikle daha ilgili ve yüksek kalitelidir.

Bunu bir gecede başaramayacağınızı unutmayın, SEO stratejisi geliştirmek de kaliteli içerik üretmek de aylarca sürebilir.

3. Dijital İçerik Türleri Nelerdir?  

 

Artık neden güçlü dijital içeriklere ihtiyacınız olduğunuzu biliyorsunuz. Şimdi sırada en yaygın dijital içerik türlerini incelemek var.

Bu kısımda en yaygın dijital içerik türlerinin neler olduğunu ve bunları yayınlamak için hangi kanalları kullanmanın daha verimli olduğunu açıklayacağız.

Öyleyse en popüler olanından başlayalım:

3.1. Yazılı İçerikler 

İçerik pazarlama dünyasında, video ve görüntü tabanlı içeriğin popülaritesi artmaya devam ediyor ancak hiçbir şey birçok markanın dijital pazarlama stratejisinin temeli olan yazılı içeriği tahtından indiremedi. Standart blogdan sosyal gönderilere ve çok daha fazlasına kadar birçok farklı yazılı içerik türü vardır ve hepsi de popülerliğini hâlâ korur.

Bloglar 

Yazılı dijital içeriklerin en güçlü ve belki de hepimizin en iyi bildiği örnekleri blog yazılarıdır. Peki, sürekli duyduğumuz blog tam olarak nedir?

Blog gönderisi, web sitenizdeki, blogunuzun belirli bir alt konusuna odaklanan bireysel bir web sayfasıdır. Böyle ifade edince biraz karışık gelmiş olabilir. Bunu bir örnekle anlatalım:

Önceki örneklerde bir cilt bakım markanız olduğunu varsaymıştık. Bu bakım ürünleri için web sitenizde bir blog dizisi yayınladığınızı düşünebiliriz. “2021 Yılının Öne Çıkan Cilt Bakım Trendleri” başlığıyla bir blog yazabilirsiniz. Gönderiniz genel olarak blog temanızla (cilt bakımı) bağlantılıdır. Aynı zamanda da çok özel bir alt konuyu ele alır.

Bloglar sayesinde hedef kitlenizi bilgilendirebilir, marka bilinirliğinizi artırabilir, hedef kitlenizde güven oluşturabilir ve onlar için faydalı ve değerli içerik sağlayabilirsiniz.

Peki, blog nasıl nasıl yazılır ya da ne tür blog yazıları yazabilirsiniz? Bu sorunun cevabını merak ediyorsanız “En Popüler 12 Blog Türü” yazımızı okuyabilirsiniz.

E-Kitaplar

E-kitapların benzersiz gücü, indirilebilir olmasıdır. İndirilebilir bir e-kitap, bir blog yazısı veya video gibi geçici olmak yerine, gerçek bir değer nesnesi gibi hissettirir.

E-kitapları, olası satış yaratma araçları olarak kullanabilirsiniz ve ziyaretçilerinize sağladığınız değer karşılığında iletişim bilgilerini talep edebilirsiniz. Bu sayede bir e-posta pazarlaması yürütmek kolaylaşacaktır.

Bir e-kitap yazmak aynı zamanda size bir konu üzerindeki otoritenizi bir blog gönderisinin izin verdiğinden daha fazla sergileme olanağı verir.

Müşteri Başarı Hikayeleri

Müşteri başarı hikayeleri, müşterinin problemini ve bir ürünü kullanmanın veya bir işletme ile çalışmanın sonucu olarak meydana gelen değişimi vurgulayan duygusal bir alt tona sahiptir. Alıcılar seçeneklerini araştırırken, duygusal etkiyi soğuk gerçeklere tercih edeceklerdir.

Bir müşteri hikayesinde karakterlerin kullanımı, olay örgüsü, çatışma ve çözüm okuyucunun ilgisini çeker ve onları duygusal olarak etkiler. Bu sayede satış hunisinin değerlendirme aşamasında başarı sağlamak mümkündür.

Müşterilerinizi etkileyecek bir müşteri başarı hikayesi nasıl yazılır merak ediyorsanız, “Güçlü Bir Müşteri Başarı Hikayesi Nasıl Yazılır?” yazımızı okuyabilirsiniz.

Vaka Çalışmaları 

Vaka çalışması ve müşteri hikayesi terimleri genellikle birbirinin yerine kullanılır ancak aynı değillerdir. Her ikisinin de dijital pazarlamada yeri vardır ve satış hunisinin farklı noktalarında faydalıdır.

Vaka çalışması tekniktir ve sorunla ilgili ayrıntıları ve işletmenin müşterilerine sunduğu çözümü içerir. Yatırım getirisi, gelir artışı ve maliyet tasarrufu verileri ve raporlarıyla sona erer. Bir vaka çalışmasını bilimsel bir rapor olarak düşünmek mümkündür.

Vaka çalışmaları, huninin karar aşaması için mükemmeldir. Bu aşamada karar vericiler, ilgili kullanım durumlarına ilişkin verileri görmek isterler. Ürün veya hizmetin nasıl uygulanabileceğini tam olarak bilmeleri, belirli sorunlarını çözeceklerinden ve kârlılıkları üzerinde olumlu bir etki oluşturacağından emin olmaları gerekir.

Ürün İçeriği ve Kılavuzları 

Ürün içeriği, bir markanın tekliflerini açıklamak için sağladığı metin, görüntü ve diğer bilgilerdir. Buna ürün adları, fiyatlar, boyutlar, açıklamalar ve tüketicilerin görüntüledikleri ögeleri anlamalarına yardımcı olan diğer her şey dahildir.

Ürün içerikleri, dönüşüm hunisinin alt kısmındaki olası satışı sağlamak için potansiyel müşterilerin endişelerini gidermeye yardımcı olur. Buna ek olarak, SEO için faydalı olan anahtar kelime öbeklerini içereceklerdir.

Referanslar 

Yakın zamanda yapılan bir Nielsen araştırması, insanların yüzde 92’sinin bir akran tavsiyesine, yüzde 70’inin ise tamamen yabancı bir tavsiyeye güvendiği sonucuna ulaştı. Peki, bu ne anlama geliyor? Güçlü bir müşteri referansı, güveni artırabilir ve hatta dönüşümlerde ve satışlarda artış sağlayabilir.

Referanslar, çoğunluk etkisi olarak da bilinen sürü psikolojisini tetikleyerek üçüncü taraf onayına bağlı hareket etmeye teşvik eder ve güven oluştururlar.

Karşılaştırma Sayfası

Ürün karşılaştırma sayfası, rakip analizinin daha basit bir versiyonudur. Okuyucunun anında kavrayabileceği şekilde iki ürünü karşılaştırır. İki ürünün özelliklerini ayrı ayrı açıklar, faydalarını ve belirli bir müşteriyle alaka düzeyini belirtir. İki ürünü karşılaştırmak, bir sayfada veya tabloda sunulan kanıtlar ve işlevlerle desteklenen daha iyi seçeneği de belirtecektir.

Ürün karşılaştırma sayfası, sizin ve ziyaretçilerinizin öne çıkan ögelerinizin veya ürünlerinizin rakip şirketlerden veya işletmelerden daha iyi olup olmadığını görmenizi sağlar.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

Sıkça sorulan sorular sayfası, genellikle insanların belirli bir ürün veya hizmet hakkında sorduğu yaygın soruların bir listesidir.

Web sitenizdeki bir SSS sayfası, potansiyel satışları artırmada etkili olabilir. Sektörünüz, ürünleriniz, hizmetleriniz ve daha fazlasıyla ilgili soruları yanıtlayabilirsiniz. Bunlar yalnızca potansiyel alıcılar için yararlı olmakla kalmaz, sorulan rutin soruların sayısını azaltarak personelinize zaman kazandırabilirler.

Ödüller

Ödüller de tıpkı referanslar gibi çalışır. Bir iş ödülü kazanmak, şirketiniz için güvenilir bir üçüncü taraf desteği sağlar.

Ödülün ne kadar prestijli olduğuna bağlı olarak, işinize bir otorite tarafından onay verildiği algısını oluşturur. Aldığınız ödülleri ve başarılarınızı sergilemek, hedef kitlenize uzmanlığınızı ve güvenilir olduğunuzu gösterir. Müşteriler, şirketinizle olan ilişkileri konusunda kendilerini daha iyi hissedeceklerdir.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC), markalar yerine markanın hedef kitlesi ya da ilgili kişiler tarafından oluşturulan bir içeriktir. Markalar genellikle kendi sosyal medya hesaplarında, web sitelerinde ve diğer pazarlama kanallarında kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşırlar.

Kullanıcılar, markanızı öne çıkaran, ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlelerine sergileyen gönderiler oluşturur ve paylaşır. Daha da iyisi, bu içeriği kendi hedef kitlenizle paylaşarak onların gözündeki güvenilirliğinizi artırabilirsiniz.

3.2. Görsel İçerikler

İçerik, dijital pazarlama için kraldır ve bugün hâlâ yazılı içerikler hüküm sürmektedir. Yazılı içeriğin en büyük destekçisinin, görsel içeriklerin değerini göz ardı etmek ise artık oldukça zor. Peki, görsel içerikleri bu kadar güçlü yapan şey nedir?

  • Görsel içerik, mesajınızı daha hızlı iletir. (Görsel bilgileri, metin içeriklerinden 60.000 kat daha hızlı işleyebiliriz.)
  • Görsellerin hatırlanması daha kolaydır.
  • Görseller farklı işletme-müşteri ilişkilerine uygundur.

Görseller 

Hepimiz hızın önemli olduğunu ve artık dikkat süremizin oldukça kısa olduğunu biliyoruz. Uzun yazılar okumak yerine tek bir görselle tüm bilgiyi yakalama imkânımız varsa bu fırsatı kaçırmıyoruz.

Görüntüleri ücretsiz stok sitelerinden de bulabiliyor olmanız ise başka bir avantaj ancak ne yazık ki bu durum sizi pek fazla akılda kalıcı hale getirmez. Markanızın ve mesajınızın akılda kalmasını istiyorsanız orijinal görseller oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Video 

HubSpot Research tarafından hazırlanan bir rapora göre, tüketicilerin %50’den fazlası diğer içerik türlerindense markaların videolarını görmek istiyor.

Video, hikâye anlatımı için güçlü bir içerik ortamıdır. Promosyon kampanyalarınızın ve içerik pazarlama çabalarınızın başarısı üzerinde büyük bir etkisi olduğu da bir gerçektir.

Videolar; görsellerin, hareketlerin ve seslerin bir karışımı olduğu için markanızı mümkün olan en iyi şekilde konumlandırırken insanlarla daha derin ve daha anlamlı bağlantılar kurmanıza olanak tanır.

Video içeriklerin ayrıntılarını ve popüler türlerini ise yazımızın ilerleyen kısımlarda inceleyeceğiz.

İnfografikler 

En basit tanımıyla infografik, her türlü bilgi veya verinin görsel bir temsilidir.

İster pazar trendleri üzerine bir çalışma isterse çamaşırlarınızı nasıl yıkayacağınıza dair adım adım bir kılavuz olsun, bir infografik bu bilgileri çekici bir görsel grafik şeklinde sunmanıza yardımcı olabilir.

İnfografikler, aşağıdaki gibi çeşitli hedeflere ulaşmak için genellikle metin ve grafik öğelerini yaratıcı bir şekilde birleştirir:

  • Karmaşık bir kavramı anlaşılır hale getirmek
  • Bilgiyi ve içeriği özetlemek
  • Sıkıcı veri ve sayıların iyi görünmesini sağlamak

Meme’ler 

Birçok tüketicinin fırsat buldukça reklamları atladığı bir zamanda, mizah ve tanıdık medya ile pazarlama, ulaşılması zor tüketicilerle etkileşime geçebilir.

Sosyal medyada, meme’ler ve caps’ler genellikle tanıdık bir tema, anlam veya sahne üzerinde oynayan bir GIF veya statik resim şeklindedir ve genellikle görüntünün üstünde metin katmanları bulunur.

Profesyonel hikâye anlatıcıları (dijital pazarlama uzmanları ve girişimciler) için meme, takipçileri yakalayan ilgi çekici içerik oluşturmanın son derece düşük maliyetli bir yolu olabilir.

GIF’ler (Graphics Interchange Format)

En basit haliyle Grafik Değişim Biçimi olarak bilinen GIF, aktarım süresini azaltmak için sıkıştırılmış dijital bir görüntüdür. GIF’ler, sessiz kısa animasyonlar oluşturmak için birden fazla görüntü veya video klip kullanır.

İçeriğinizde GIF kullanmak, hedef kitlenizle alakalı ve tanıdık bir şekilde bağlantı kurmanıza olanak tanır. Ayrıca, marka kişiliğinizin komik ve insani yanını gösterir.

Diğer görsellerden daha küçük dosya boyutuyla GIF’ler, hem masaüstü hem de mobil ekranlarda yükleme sürelerini veya görüntüleme deneyimlerini olumsuz etkilemez.

Ekran Görüntüleri 

Yazılı içeriklerde vaka çalışmalarının, referansların, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerin ve başarı hikayelerinin önemli olduğundan bahsetmiştik. Ekran görüntüleri ise bu yazılı içerikleri hedef kitlenize ulaştırmanın başka bir yoludur.

Ekran görüntüsü almak eğlenceli, verimli ve akılda kalıcı içeriği paylaşmanın kolay bir yoludur. Aynı zamanda neredeyse hepimizin bilgisayarında Print Screen tuşu olduğunu düşündüğümüzde oldukça kolay bir yoldur.

360 Derece Video 

360 derecelik videolar, bir sahnenin ya da fiziksel ortamın tüm yönlerini aynı anda çekerek oluşturulur. Kullanıcılar videoyu herhangi bir açıdan görüntüleyebilir. Cihazı çevirin ve hareket ettirin; 360 derecelik video sizi takip edecek ve sürükleyici, “sanal gerçeklik” türü bir deneyim yaratacaktır.

360 derece videolar hem bilgisayarlarda hem de mobil cihazlarda izlenebilir ancak özellikle mobil cihazlar için optimize edilmiştir. Bu, kullanıcı erişilebilirliği ve arama motoru sıralamaları söz konusu olduğunda bir avantajdır.

360 derece video, videolara kıyasla çok daha etkileşimlidir. İzleyici, görmek istediği içeriği seçebilmek için gereken kontrolü elinde tutmaktadır. Bu durum çok daha yüksek izleyici katılımı sağlar.

3.3. İnteraktif İçerikler 

İnteraktif ya da etkileşimli içerikler, mesajınızı iletmek için kullanıcı katılımını teşvik eden dinamik içeriklerdir.

Bu içeriklerin mutlaka dijital olmaları gerekmez ancak bu tür içeriğin testler ve hareketli infografikler gibi sayısız biçim kazanması ve kullanıcı etkileşimi için yeni olanaklar yaratması, yine internet sayesinde gerçekleşir.

İnteraktif içerik, markaların, tüketici için çok daha heyecan verici bir deneyim sunarken potansiyel müşterinin, materyallerini gerçekten tüketip tüketmediğini anlamalarını sağlar.

Yarışmalar

Yarışmalar, pazarlama el kitabındaki en eski ve en etkili hedeflerden biridir. İnsanların sitenizi ziyaret etmesini, blogunuzu okumasını veya ürününüzü satın almasını istiyorsanız, bir yarışma düzenleyin ve kazananlara ödül verin.

Düzenlenecek en iyi yarışmalardan biri, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanmanızı gerektiren yarışmadır. Neden mi? Çünkü hedef kitleniz sizin için orijinal içerik oluşturup paylaşarak markanızla etkileşime girer, zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlar. Bu yarışmalar genellikle küçük bir armağan (örneğin bir hediye kartı) veya bir tanışma ödülü verir.

Buna ek olarak ise yarışmaya katılan kullanıcılara haber vermeniz gerektiği için katılımcıların e-posta adreslerini de isteyebilirsiniz. Gerekli izinleri aldığınızda bu e-posta adresleri, sonraki pazarlama faaliyetlerinizin önemli birer irtibat noktası olacaktır.

Anketler

Anketler, kitle içgörüleri toplamak için harika olmasının yanı sıra hızlı okunur ve göz ardı edilmesi zordur.

Anketler yalnızca hedef kitlenizi size çekmekle kalmaz, aynı zamanda size karşılığında potansiyel olarak değerli veriler de verir.

Burada unutmamanız gereken, anketinizi kullanıcılarınızdan tam olarak istediğiniz verileri alacak şekilde yapılandırdığınızdan emin olmaktır. Aksi takdirde dikkate alınmama riskiyle ya da işiniz için fayda sağlamayacak analizlerle karşılaşabilirsiniz.

Soru-Cevap 

Etkileşimli testler, kullanıcının birkaç soruyu yanıtlayarak aradıklarının sonucunu alabileceği bir içerik türüdür. Nihai sonuç, kullanıcının test sorularıyla yaptığı etkileşimlerin hesaplanması ve sınıflandırılması yoluyla üretilir.

Testler, özellikle hedef kitlenin, markanın evreniyle ilgili belirli bir konu hakkındaki fikrini veya bilgi düzeyini test etmek için kullanılır ancak pazarlama planına veya satış stratejisine göre başka şekillerde de değerlendirilebilir.

Hesap Makineleri 

Etkileşimli hesap makinesi, alıcıların anında, hesaplanmış bir yanıt almak için bir forma veri eklemesini gerektiren çevrimiçi bir araçtır. Bu cevaplar, bir sorunu kazanca dönüştürmelerine yardımcı olacak ve sizin tarafınızdan tanımlanan özel bir formüle göre hesaplanır. Örneğin, hedef kitleniz ev satın alma, bütçe oluşturma, kilo verme vb. konularda yardım arıyor olabilir, siz de hesap makinelerini kullanarak onlara yardımcı olabilirsiniz.

Etkileşimli hesap makineleri, sorunlarına hızlı yanıt arayan müşteriler için çok faydalıdır. Bu müşterilerin vermesi gereken kararlar ve hayatlarını kolaylaştırmak için bir arayışları vardır. Siz de sunduğunuz çözümle hedef kitlenizi yakalayabilirsiniz.

3.4. Video İçerikler 

Önceki kısımda videonun popüler bir format olduğundan ve günden güne popülerliğini artırdığından bahsetmiştik.

Video içerik, pazarlama veya reklamcılık için oluşturduğunuz her türlü videoyu kapsar. Video içerikler, elinizdeki en güçlü pazarlama araçlarından biridir.

Video içerikler, birçok farklı biçimde ve herhangi bir uzunlukta olabilir. Kendi web sitenizde, sosyal medyada, e-postanızda veya reklamlarınızda video içerikleri paylaşabilirsiniz.

Ürün Videosu

Ürün videosu, bir ürünün faydalarını etkili bir şekilde gösteren açıklayıcı bir videodur. Bazı ürün videoları ürünün özelliklerine odaklanırken, bazıları ise ürünün bu müşterilerin karşılaşabileceği sıkıntıları nasıl giderdiğine odaklanır.

Ürün özelliklerini anlatan bir demo video, ürününüzün gerçek dünyada nasıl çalıştığını ve ne tür bir etkiye sahip olduğunu gösteren yaratıcı ve ilgi çekici bir hikâye sağlayarak dönüşüm oranlarını artırır. Ürün videoları, anlatı ve metafor kullanarak, tüketicinin zihninde daha kalıcı bir izlenim yaratabilir ve ürün özelliklerini açıklamak yerine deneyimlemeye teşvik edebilir.

Vlog 

Blogların çok güçlü içerikler olduğundan bahsetmiştik. Vlog’lar veya video blogları neden bu kadar güçlü olmasın?

Vlog’lar, hedef kitlenizle etkileşime giren benzersiz bir marka sesi ve çekici bir imaj oluşturmak için markanıza uygun maliyetli bir platform sunar.

Akıllı telefonunuzdan veya web kameranızdan başka bir şey olmadan ve belki bir peçetenin arkasına not edilmiş basit bir senaryo ile kısa bir vlog çekmek ucuz ve kolaydır. Bu özgün yaklaşım, video içeriğinize kurumsal bir prodüksiyon yerine insani duygular da verecektir.

Şirket Kültürü Videoları

Başarılı bir marka hikayesi anlatımı, bir markayı rakiplerinden ayırabilir. Aynı zamanda çalışanları motive edebilir ve tüketicileri cezbedebilir. Bu nedenle kullanabileceğiniz en iyi video içerik türlerinden biri şirket kültürünüzü ortaya koyan kamera arkası videolarıdır.

Bu tür videolar, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin markanızla bağlantı kurmasını sağlamak için işletmenizin perdesini aralayarak sürükleyici bir deneyim sunar.

Röportaj

Röportaj videolarının tam olarak işinizi nasıl geliştireceğinden emin olamayabilirsiniz. Röportaj videoları birkaç nedenden dolayı marka otoritesi oluşturmak için mükemmeldir:

  • Markanızı bir düşünce lideri veya ilham verici bir kişiyle uyumlu hale getirmenize olanak tanır.
  • Saygın bir sesten gelen dönüşümlerle otorite kurmanıza yardımcı olur.
  • Kitlenize, işinizden veya pazarınızdan bir bilirkişinin zorlu soruları yanıtladığı samimi bir “birebir deneyim” sunar.

Etkinlik Videoları 

Kısmen web semineri, kısmen vlog, kısmen tanıtım videosu. Sosyal medya çağında, etkinlik videoları, özellikle gösterişli bir kurumsal etkinliğin perde arkasına gizlice bir göz atmayı içerdiğinde, aşırı popülerdir.

Etkinlik videoları, en özel etkinliklerinizi bile başka türlü katılma fırsatı bulamayacak kişilere getirerek markanızın erişim fırsatını kaçırma riskini en az indirmeye yardımcı olması için harika bir yol olabilir.

Animasyon Filmler

Animasyon filmler, hikayenizi daha kapsamlı bir şekilde anlatmanıza yardımcı olabilecek ilgi çekici bir araçtır.

Animasyon filmler, yazılı içeriklerin veya sıradan videoların yapamayacaklarını hayata geçirir. Bir düşünün: İnsan olmayan karakterlerinizin istediğiniz kadar konuşmasını, uçmasını veya zamanda yolculuk yapmasını sağlayabilirsiniz. Animasyon yardımıyla mekanizmaların ve süreçlerin nasıl çalıştığını da gösterebilirsiniz.

Marka Tanıtım Filmleri 

Çevrimiçi kullanıcıların çoğunun dikkat süresi kısadır ancak video söz konusu olduğunda, izleyicileri bir yolculuğa çıkarmak için çok daha geniş bir kapsam söz konusudur. Bunu yapmanın bir marka tanıtım filminden daha iyi bir yolu yoktur.

Reklam filmine göre daha uzun süreli olan bu video içerik türü, marka vizyonunuzun ve değerlerinizin derinliklerine iner. Markanızı insanlarınızın ilgisini çekecek bir ışıkta sunmak için marka hikâye anlatımı ve sinematik prodüksiyon ile yaratıcı olabilirsiniz.

Web Seminerleri (Webinarlar) 

İnsanlar, kendileri için önemli olan konuları sizden ve misafirlerinizden öğrenmenin kolay bir yolu olarak sanal web seminerlerine ya da webinarlara katılırlar. Web seminerleri ücretli reklamlarla tanıtım yapmak için mükemmel bir araçtır.

Potansiyel müşterilerinizin web seminerinize kayıt olması için sosyal medya reklamlarını kullanabilir, ardından daha fazla potansiyel müşteri oluşturmak ve sonunda ürün veya hizmet satışı yapmak için bu trafikten yararlanabilirsiniz.

Reklam Filmleri

Televizyon kanallarında ve diğer tüm video yayın platformlarında olduğu gibi reklam filmleri, dijital mecralarda da içerik akışı öncesinde, sırasında veya sonrasında oynatılan kısa video içeriktir.

Reklam filmleri, diğer tüm video içerik türlerinden çok daha farklı kriterlere sahiptir. Müşteriyi çok hızlı yakalamayı amaçlayan bu filmler, çoğunlukla 30 saniyeden daha kısa sürede ilgili mesajı vermeyi ve izleyeni bir aksiyona teşvik etmeyi hedefler. Kısa oldukları için, belki onlarca hatta yüzlerce kez izleyebileceğimiz bu filmler, en küçük hataların bile dikkate alınmasıyla, çok detaylı çalışmalar yürütülerek hazırlanır ve tam da bu sebeple yüksek maliyetlidir.

3.5. Sesli İçerikler 

Sesli içerikler dinleme yoluyla tüketilen içeriklerdir. Müzik, radyo ve podcast’lerin tümü bu tür medyanın örnekleridir. Video içeriğin aksine, kitlenizin bilgiyi tüketmek için ekrana bakması gerekmez.

Dinleyicileriniz araba kullanıyor, yemek pişiriyor veya köpeğini gezdiriyor olsalar bile hareket halindeyken ve başka şeyler yaparken de sesli içeriğin keyfini çıkarabilirler. Bu sayede içeriğinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Podcast’ler

Podcast formatının avantajı, sonsuz çeşitlilik ve seçenek sunmasıdır. Bir kişinin ilgilenebileceği herhangi bir konu, genellikle çevrimiçi olarak podcast formatında bulunabilir. Gerçek bir suç podcast’inden, komedi podcast’ine, popüler kültürden, haberlere kadar çeşitli ilgi alanlarına sahip herkes için uygun bir konuda podcast bulmak mümkündür.

Monologlara ve ilginç röportajlara katkıda bulunan podcast’ler, şirketlerin akılda kalıcı reklamlar, etkinlik promosyonları ve ince ürün sözleriyle müşterileri çekmesine olanak tanır.

Sesli Kitaplar

Podcast’ler ve radyolar arasında öne çıkmak ve çok fazla dinlenmek zor olabilir. Bununla birlikte, sesli kitap daha az üzerine çalışılan bir alandır ve bu da kendinizi hedef kitlenize fark ettirmenizi kolaylaştırır.

Diğer yandan, oluşturduğunuz e-kitaplar varsa bunları sesli kitaplara dönüştürmeniz oldukça kolaydır. İçeriğinizi oluştururken harcadığınız çabayı bu şekilde azaltabilirsiniz.

Jingle’lar

Hepimizin günlük hayatta karşılaştığı bir gerçeklik var aslında: Nedensiz yere söylemeye başladığınız, bütün gün dilinize takılan o akılda kalıcı, küçük melodiler.

Jingle, markanızı bir tüketicinin beynine kilitlemenin her zaman etkili bir yolu olmuştur. Hedef kitleniz gün boyunca farkında olmadan bu şarkıları söyleyebilir veya mırıldanabilir.

Dijital bir dünyada yaşıyoruz, ancak jingle’ınızı tamamlamak için hâlâ gerçek hayattaki emeği verecek müzisyenler, şarkıcılar ve ses mühendisleri gibi teknik çalışanlar gerekiyor. Bu yüzden bir jingle üretmeyi düşünürken, maliyetini de göz önünde bulundurmalısınız.

Radyo Reklamları 

Radyo reklamlarının dijital içeriklerle nasıl bir bağı olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Peki, radyo reklamlarının podcast’ler içerisinde de aynı şekilde çalıştığını söylesek? Her ne kadar çok çeşitte podcast ve podcast reklamları olsa da bu reklamlar radyo reklamlarıyla benzer şekilde çalışır. Hatta toplanan veriler sayesinde reklamlar daha etkilidir.

Örneğin Spotify, podcast reklamlarını hedeflemek için nerede bulundukları, ne tür bir cihaz kullandıkları ve yaşları dahil olmak üzere kullanıcılardan toplanan veri noktalarını kullanır.

Kısacası, radyo yayını veya podcast’ler aracılığıyla hedef kitleye ulaşan sesli reklamlar, markanız için sihirli bir anı temsil eder. Bir hikâye ikna edici ve özlü bir şekilde anlatıldığında ses önemli bir araçtır.

 

Sonuç olarak içerik; bilgi sunma, izleyicilerle etkileşim kurma, trafik çekme, sohbet başlatma ve çevrimiçi olarak müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle iletişim kurma şeklinizdir. Bu nedenle, işletmeniz ve hedef kitleniz için doğru içerik türünü seçmek, içerik stratejinizi bir üst düzeye taşıyabilir ve ulaşmak istediğiniz hedeflere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Farklı içerik türlerini denemekten ve yaratıcı olmaktan korkmayın. Zamanla, hedef kitlenizde en çok hangi tür içeriğin yankı uyandırdığını öğreneceksiniz. Denemeden neyin işe yaradığını asla bilemezsiniz.

Dijital içeriklere ilgili daha fazla bilgi edinmek ya da içeriklerinizle ilgili yardım almak isterseniz buradan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Daha Fazla Bilgi İçin Tıklayın!

İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı sayfamıza göz atarak içerik pazarlaması alanında verdiğimiz hizmetlerden haberdar olabilir ve marka temsilcimizden randevu alarak aklınızdaki soru işaretlerini giderebilirsiniz.

 

Inbound pazarlamanın (inbound marketing) ne olduğunu, bileşenlerini, bugünün dijital çağında nasıl çalıştığını ve inbound pazarlamayı işinizde nasıl kullanabileceğinizi anlattığımız kılavuzumuza

 

Buradan Ulaşabilirsiniz!

Marka temsilcimizle görüntülü görüşün.

İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, uzmanımızla yapacağınız 15 dakikalık görüntülü görüşme için hemen randevu alabilirsiniz.

Siu Digital