EN
8 Mar, 2021
Hedefe Ulaştıran Dijital Pazarlama Yaklaşımı: Inbound Pazarlama Metodolojisi

Hedefe Ulaştıran Dijital Pazarlama Yaklaşımı: Inbound Pazarlama Metedolojisi

Sunduğunuz ürün veya hizmetin hedef kitlenizle buluşmasını, potansiyel müşterilerinizin sadık birer müşteriye dönüşmesini ve sonuçta sizi hedeflerinize ulaştırmayı vadeden Inbound Pazarlama ile dijital pazarlamayı ve markanızı bir üst seviyeye nasıl taşıyabileceğinizi bir de bizden dinleyin istedik.

Televizyonun en büyük pazarlama aracı olarak kullanıldığı yakın geçmişte, hedef kitle izliyor olsun ya da olmasın herkese aynı reklam filmleri izletildi ve hala izletiliyor. Bugün bile birçok markanın pazarlama bütçesindeki aslan payı, TVC diye andığımız televizyon reklamlarına harcanıyor. Her ne kadar son birkaç sene içerisinde dijital dönüşümün hız kazanması ile markaların müşteri ile dijital platformlar üzerinden buluşması söz konusu olsa da, televizyondan ya da açık hava reklamcılığından alışkın olduğumuz “kitlesel iletişim modelleri” üzerinden dijital pazarlama odağında bu tüketicilere ulaşmak, gün geçtikçe zorlaşıyor. Biliyoruz ki, internette birden karşımıza çıkan kampanyalarda ‘Reklamı Geç’ butonu ile görülmek istenmeyen hiçbir şey görülmüyor veya izlenmiyor. Bu noktada devreye girerek markaların dijital pazarlama stratejilerini biçimlendiren Inbound pazarlama, dijital platformlarda daha düşük bütçelerle hedef kitleye nokta atışı gösterilen reklam ve kampanyaların, kişiselleştirmeyi ve hedefe yönelik aksiyon aldırmayı başarması yönüyle önem kazanıyor.

Inbound Odaklı Dijital Pazarlama Basamakları Nelerdir?

Alışkın olduğumuz geleneksel yöntemlerle kitlelere izlemeleri gerekeni dayatan outbound pazarlama, dijital pazarlama çağında, yerini kişiye özel içerikler üreterek hedef kitlenin ihtiyacını karşılamak üzere strateji geliştiren inbound pazarlamaya bırakıyor. Kişiye aradığını sunan ve problem çözmeye odaklanan inbound pazarlama, tüketiciler ve potansiyel müşteriler ile anlamlı ve kalıcı ilişkiler kurarak markanın dijital pazarlama etkisini artırmayı hedefliyor. Markalar ile olan yolculuklarında kişi ve kurumları güçlendirme ve onlara değer katma prensibiyle ilerleyen bu yöntem, elbette güçlü bir metodolojiye sahip ve üç başlıkta uygulanıyor:

  • Dikkat Çek:

Inbound Pazarlama’da ilk aşama, değerli içerik ve etkili iletişim ile markayı, hedef kitlesinin etkileşim halinde olmak istediği bir danışman olarak konumlandırmaktır. Müşteriye değer katan içerikler oluşturup yayınlamak ve ürünleriniz veya verdiğiniz hizmetlerle ilgili Performans Pazarlama veya Arama Motoru Optimizasyonu stratejileri geliştirmek, doğru müşteriye ulaşarak onu markanıza çekmenize olanak tanır. Dolayısıyla dijital pazarlama atakları ile müşterinin karşısına çıkmanızın tek amacı, o anı kurtarmak ve müşteriye hemen bir şeyler satabilmek değildir. Bilakis uzun soluklu bir ilişkiyi başlatmak için anahtar vazifesi görecek bu içerikler sayesinde, marka ile hedef kitlesi arasında kurulacak bağın temelleri atılır. Ürünlerinizin nasıl kullanılacağına dair kılavuzlar, üretilen çözümlere dair pratik bilgiler, müşteri görüşleri ve promosyonlara dair ayrıntılar, hedef kitleyi bu şekilde markanıza çeker.

  • Dönüştür:

Inbound Pazarlama’nın ikinci basamağında, pazarladığınız ürün veya hizmeti sizden satın almasını sağlamak için müşterilerinizin sorunları ve hedefleriyle uyumlu iç görü ve çözümler sunmanız gerekir. Potansiyeli kalıcı olana dönüştürmeyi hedefleyen bu “dönüşüm” aşaması, müşterileriniz ile dijital pazarlama odaklı uzun vadeli ilişkiler kurmanızın da temelinde yer alacaktır. İşletmenizin potansiyel müşterilere nasıl değer katacağına yönelik bilgiler vererek onları ikna edebilir, dijital pazarlama hedefleriniz doğrultusunda gerçekleştirmelerini istedikleri aksiyonları onlara aldırabilirsiniz. Gelen satış çağrılarını etkili yönetmek, müşteri hizmetlerinin çözüm odaklı çalışmasına dikkat etmek ve ürün satışı yerine çözüm satışı gerçekleştirmek, doğru müşterilere değer katmanızı sağlayacaktır. Dönüşüm, her zaman satış gibi algılanmamalıdır. Dijital pazarlama hedefleriniz doğrultusunda müşterilerinizin yapmasını istediğiniz tüm tercihler, “dönüşüm” kavramı kapsamında değerlendirilebilir.

  • Memnun Et:

Inbound Pazarlama sürecinin son adımı, ürün veya hizmetinizi satın alındıktan sonra, destek ve yardım sunmaya devam ederek güçlendireceğiniz müşterilerinizin size sağlayacağı katkıları içerir. Sizlere kalıcı müşteriler kazandırırken potansiyel müşterileri de dijital pazarlama hamleleriyle markanıza çekmenize olanak tanıyan bu aşamada müşterilerinize yardımcı olmak, onların satın alma sonrasında da ihtiyaçlarını karşılamak ve onlardan geri bildirimler almak, sunduğunuz ürün veya hizmeti geliştirmek açısından önemlidir. Sizden ürün veya hizmet satın alan kişilere belirli zaman aralıklarıyla anketler yöneltmek ve gelen geri bildirimlere çözüm odaklı yaklaşmak, dijital pazarlama alanındaki dönüşüm stratejilerinizi gözden geçirmenizi ve marka hedeflerinize ulaşmak için hangi adımları atmanız gerektiğini sorgulamanızı sağlayacaktır. Sosyal medya hesaplarınıza gelen yorumlarda müşterilerinize cevap vererek onların fikirlerine önem verdiğinizi hissettirmek, müşteri sadakatini artırarak markanızın dijital pazarlama yolculuğunda size değer katar.

Müşterileriniz, ürün veya hizmetinizden memnun kalmaları durumunda bunu başkalarıyla paylaşarak size potansiyel müşteriler yaratacaktır. Markanızın büyümesi bu şekilde ivme kazanır ve dijital pazarlama sayesinde oluşturacağınız müşteri memnuniyeti ile hem müşteriyi elde tutmayı başarır hem de potansiyel müşterileri kendi organizasyonunuza yönlendirerek gerçek birer müşteriye dönüştürürsünüz. Inbound Pazarlama, hem markanın hem de müşterinin memnun olduğu gerçek bir kazan-kazan yaklaşımını benimsemesi dolayısıyla, dijital pazarlama stratejilerinde her geçen gün kendine daha çok yer bulan bir yaklaşımdır.

Strateji döngünüzü Inbound pazarlama metodolojisine dayandırdığınızda; pazarlama, satış ve hizmet işlevlerinizi “dikkat çek – dönüştür – memnun et” aşamaları boyunca güçlendirebilir ve dışarıdan gelebilecek tehditleri en aza indirgeyebilirsiniz. Dolayısıyla, gerçek ve ölçülebilir hedeflere sahip bir markanın dijital pazarlama yol haritasını netleştirecek ve büyümesini destekleyecek Inbound Pazarlama, tüm disiplinlerin bir işletme felsefesi olarak benimseyebileceği bir yaklaşım olarak da öne çıkar. Müşteri memnuniyeti ya da daha genel bakış açısıyla kullanıcı deneyimi odağında geliştirilen dijital pazarlama stratejilerinde markanız, sunduğunuz ürün veya hizmeti alan müşterilerinin memnuniyeti ile büyür. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda, mutlu müşteriyi arkanıza almanın ve potansiyel müşterileri hızlı biçimde etkilemenin markanızın dijital pazarlama operasyonlarına ne kadar değer katacağını düşünmek, pek de zor olmamalı.

Son Yazılar

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı Dijital dönüşümün en önemli tanıklarından olan Z Kuşağı’nın markalar ile olan ilişkisini irdeliyor; onların Kullanıcı Deneyimi (UX) ve SEO çalışmalarında marka bünyesine nasıl fayda sağlayabileceğini ifade ediyoruz. Kendisinden...

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX)

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX) Son dönemde dijital pazarlama platformlarında en çok duyduğumuz terimlerden biri olan Kullanıcı Deneyimi (User Experience) ile marka değerinin nasıl artırılabileceğini tartışıyoruz. Günümüz tüketicileri; pratik,...

Sizin için önerilerimiz

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı Dijital dönüşümün en önemli tanıklarından olan Z Kuşağı’nın markalar ile olan ilişkisini irdeliyor; onların Kullanıcı Deneyimi (UX) ve SEO çalışmalarında marka bünyesine nasıl fayda sağlayabileceğini ifade ediyoruz. Kendisinden...

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX)

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX)

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX) Son dönemde dijital pazarlama platformlarında en çok duyduğumuz terimlerden biri olan Kullanıcı Deneyimi (User Experience) ile marka değerinin nasıl artırılabileceğini tartışıyoruz. Günümüz tüketicileri; pratik,...

Siu Digital