Pazarlama Stratejisi

Strateji sözcüğü, herhangi bir sebeple strateji geliştirme çalışmalarına katılmış birçok kişiye, “boşa gidecek emek ve zaman” çağrışımı yapabilir; ancak gerçek olan şudur: Elinizde harita olmadan yapacağınız her seyahat, rüzgârın vizyonu ve kararlılığı ile sınırlı olacaktır. Daha açık ifade edersek, hedeflerinize nasıl, ne yaparak, ne kadar zamanda ve ne oranda ulaşacağınızı belirlemek için strateji geliştirmeye ve plan yapmaya ihtiyaç duyarsınız.

100+ mutlu müşteri

Bakış Açısı

Pazarlama kavramı, toplumun genelinin, yanlış kullanımlardan dolayı çok yanlış öğrendiği bir kavramdır ve bu sebeple hak ettiği ilgiyi bulamamıştır. Apartman kapılarında görmeye alıştığımız “Pazarlamacı ve seyyar satıcı giremez!” uyarılarını göz önünde bulundurduğumuzda, pazarlamacı diye adlandırılan kişinin ‘doğrudan satış elemanı’ olduğunu hemen anlarız. Oysa pazarlama, Amerikan Pazarlama Birliği’nin (American Marketing Association – AMA) tarifiyle, “müşteriler, alıcılar, paydaşlar ve toplumun bütünü için değer ifade eden önerilerin geliştirilmesi, iletişimi, ulaştırılması ve değişimi için bir faaliyet, bir dizi kurum ve süreçtir”. Bu bakış açısıyla pazarlama, ürün ve hizmetlerinizi mevcut tüketici kitlenize ulaştırmanın yanında, yeni pazarlar oluşturmak için de kullanmanız gereken bir şirket organı değil, temel bir felsefedir.

Pazarlama gurusu Philip Kotler ise pazarlamayı “kârlı bir hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılamak için keşfetme, yaratma ve değer sunma bilimi ve sanatı” olarak tanımlar ve “karşılanmamış ihtiyaçlar ve arzulara ek olarak belirlenen pazarın büyüklüğünü ve kar potansiyelini de tanımlayan pazarlamanın, şirketin hangi segmentlere en iyi hizmet verebileceğini tespit ederek uygun ürün ve hizmetleri tasarlaması ve teşvik etmesi gerektiğini” söyler. Bu noktada Pazarlama Stratejisi, markanızın var olması ve yaşamaya devam etmesi için kazanmanız gereken pazara bakış açısını size sunacak en önemli araçlardan biridir.

Strateji Geliştirmek

Dijital Pazarlama Stratejisi geliştirmek için, geniş bir pazarlama bilgisine ve dijital pazarlama uygulamalarına dair tecrübeye sahip olmak gerekmektedir. Markanızın, geleneksel mecralar için hazırlanmış bir pazarlama stratejisi olsa bile bu stratejinin değiştirilmeden dijital mecralara uygulanması, sonuç getirmez.

Dijital pazarlama için hazırlanacak pazarlama stratejisi, sosyal medya iletişimi, arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, mobil pazarlama, web sitesi ve mobil uygulama iletişimi ve influencer pazarlaması gibi birçok pazarlama ve iletişim faaliyetini kapsayan bir çalışma gerektirir.

Pazarlama ve iletişim faaliyetini geniş bir yelpazede ele alan Dijital Pazarlama Stratejisi aşağıdaki sorulara cevap vermeyi hedefler: 

  • ZMarkamın ulaşmasını istediğim hedefler nelerdir?
  • Z Söz konusu hedeflerin başarıya ulaştığına dair kriterlerim, yani KPI’larım (Key Performance Indicator – Anahtar Performans Göstergeleri) nedir?
  • ZMarka hedeflerine ulaşabilmem için markamı tercih etmesini beklediğim tüketici hedef kitleleri hangileridir? Hangi dönemde, hangi ürün ya da hizmete ihtiyaç duyarlar?
  • ZSöz konusu hedef kitlelere ulaşabilmek için hangi mecraları kullanmam gerekir?
  • ZBu iletişim mecralarında, yazılı, görsel, işitsel, etkileşimli içerik türlerinden hangilerine yer verebilirim?
  • ZMarkamı tercih etmesini beklediğim tüketici hedef kitlelerine ulaştığımda, vermek istediğim mesajlar nedir? Onları nasıl ikna edebilirim?
  • ZMarka mesajını en etkili biçimde vereceğim içerik türleri nelerdir? Bu türler, hedef kitle ile iletişim kuracağım mecraların izin verdiği içerik türleri ile uyum gösteriyor mu?

Markanız için Pazarlama Stratejisi hizmeti almak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, bize ulaşın.

Performans Pazarlaması

İçerik üretimi ve yayını haricinde, dijital pazarlamada en yüksek bütçenin ayrıldığı alan olan Performans Pazarlaması ise Dijital Pazarlama Stratejisi kapsamında planlanmalı ve bilinçsiz bir biçimde “Google’a reklam vermek” bakış açısıyla kullanılmamalıdır.

Google, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn ve TikTok gibi mecraya özel reklam türlerine sahip olan tüm platformlarda performans pazarlaması yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, harcama ve kazanım analizlerinin en etkin biçimde yapılması ve optimizasyonudur. Bu aşamada aşağıda sıralanan faaliyetleri dikkatle yürütmek gerekir.

Performans Pazarlaması Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken Faaliyetler

  • ZWeb siteniz için Büyüme Odaklı Tasarım (Growth Driven Design – GDD) yaklaşımının benimsenmesi
  • ZDönüşüm hedeflerinin belirlenmesi, takibi, analizi ve optimizasyonu
  • ZReklam maliyetlerinin ve yatırım geri dönüşünün (ROI) hesaplanması, karşılaştırılması ve analizi
  • ZDönüşüm oranının takibi ve optimize edilmesi (CRO)
  • ZPazarlama otomasyonu entegrasyonu ve operasyonu
  • ZYeniden pazarlama (remarketing) kampanyalarının geliştirilmesi ve dönüşüme etkisinin takibi
  • ZMüşterinin Sesi (Voice of the Customer – VOC) Programı’nın uygulanması ve her aşamada geri bildirim alınması
  • ZSatış ekibinin her tür geri bildirim ile donatılması ve satış etkinleştirme
  • ZTalep olgunlaştırma (lead nurturing) iş akışlarının planlanması sayesinde, satış hunisinde yaşanacak kayıpların optimize edilmesi

Dijital Pazarlama Stratejisi Çalışmasındaki Hizmetler

Siu Digital’da hizmet verdiğimiz markaların hedefleri doğrultusunda Inbound Marketing odaklı Dijital Pazarlama Stratejisi oluşturur, yukarıda sayılan başlıklarla sınırlı olmamak üzere markaların en verimli dönüşümleri alabilmeleri için gerekli adımları planlayan Dijital Pazarlama Planı’nı hazırlar ve hizmet süremiz boyunca güncelleyerek optimize eder, geliştiririz. Dijital Pazarlama Stratejisi çalışmalarımızda, aşağıdaki hizmetler yer alır.

Workshop: Marka Hikayesi
ve Hikaye Anlatımı

Detaylı Bilgi

Workshop: Müşteri Yolcuğu
ve İçerik Haritası

Detaylı Bilgi

İçerik Pazarlaması Stratejisi
ve Planı

Detaylı Bilgi

Markalarımıza Sunduğumuz Pazarlama Stratejisi Çıktı ve Hizmetleri

  • ZTüm ekibinizle eğlenerek toplamda yaklaşık 6 saat geçireceğiniz iki workshop etkinliği
  • Z Marka Hikayesi ve Marka Kimliği Kitapçığı
  • Z Örnek Persona İçin Müşteri Yolculuğu Haritası ve İçerik Haritası
  • Zİçerik Pazarlaması ve Performans Pazarlaması Stratejisi
  • Zİçerik Pazarlama Planı ve Performans Pazarlaması Danışmanlığı
  • Zİniş Sayfası (Landing Page) ve Talep Toplama (Lead Generation)
  • ZKampanyası Danışmanlığı ve Operasyonu

Marka temsilcimizle görüntülü görüşün.

Pazarlama Stratejisi hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, uzmanımızla yapacağınız 15 dakikalık görüntülü görüşme için hemen randevu alabilirsiniz.

Hemen Teklif Alın

Pazarlama Stratejisi hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, aşağıdaki formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz.

Siu Digital