İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı
Fayda Sağlayan İçerikler
Yalnızca internetin keşfiyle içeriğin önem kazandığını düşünmek çok yanıltıcı olur. İçerik kavramı, bin yıllardır anlatılan hikayeleri, söylenen şarkıları ve bir bağlam doğrultusunda oluşturulmuş her tür yazılı, işitsel ve görsel öğeyi temsil eder. Öyleyse, “İçerik üretmek ve yayınlamak, insanın doğasında olan ve nesiller boyu taşınan bir alışkanlıktır.” bakış açısıyla, içerik pazarlaması yapmak için çok üstün becerilere sahip olmak gerekmediğini de vurgulamak gerekir. “Fayda sağlayan içerik” üretimi ve dağıtımı ise birçok kurala bağlıdır. Özetle, rastgele oluşturulmuş içerikler, içerik pazarlaması kapsamında sayılmaz ve markanıza fayda sağlamaz.
Markalar özellikle SEO (Search Engine Optimization, Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları esnasında ve sosyal medya hesaplarında paylaşacakları görsel ve metinleri hazırlarken, içerik kavramıyla karşılaşır ve “İçerik Pazarlaması Nedir?” gibi başlıkları araştırmaya başlar. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi çoğunlukla teoriktir ve kendi markanıza uygulamak üzere yola çıktığınızda, birçok bilgi ve deneyime de ihtiyacınız olduğunu görürsünüz.
Dönüşüm Oranları
İçerik Pazarlaması’nda yapılacak en büyük yanlış, Inbound Marketing felsefesinden bağımsız hareket etmektir. Ürettiğiniz içerikleri yalnızca sosyal medya kanallarında paylaşmak, bloğunuza yüklemek ya da mesajlaşma uygulamalarıyla eşe dosta göndermek, İçerik Pazarlaması’na uygun gibi görünse de, hedeflerinize ulaşmanızı sağlamaz. Dolayısıyla iniş sayfaları (Landing pages) oluşturmak, hedef kitleyi ihtiyaç duyduğu içerikle doğru zamanda buluşturmak, içeriğin dönüşüm hedeflerinize uygun konumlanmasını sağlamak, dönüşüm oranlarınızı optimize etmek ve özellikle arama motorlarının keşfetme kriterlerine uygun içerikler geliştirmek, İçerik Pazarlaması çalışmalarınızın başarıya ulaşması için olmazsa olmazdır. Diğer yandan, İçerik Pazarlaması kapsamında sayılmayacak Performans Pazarlaması da oluşturduğunuz içeriklerin daha çok kişiye ulaşmasına, dönüşüm hedeflerinize uygun daha çok talep (lead) toplamanıza ve bu içerikleri satışa dönüştürmenize yardımcı olacaktır.
İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı’nda Yer Alan Hizmetler
Siu Digital’da hizmet verdiğimiz markaların hedefleri doğrultusunda Müşteri Yolculuğu ve İçerik Haritası oluşturur, markaların en verimli dönüşümleri alabilmeleri için, İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı’nı hazırlar ve hizmet süremiz boyunca güncelleyerek geliştiririz. İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı’nda, aşağıdaki hizmetler yer alır:
- ZMarka Hedeflerinin Belirlenmesi
- Z Hedeflere Bağlı KPI’ların Oluşturulması
- Z Hedef Kitle, Mecra ve Rakip Analizi
- Z Marka Hikayesi ve Mesajlarının Belirlenmesi
- Z İçerik Üretimi Kapasitesi ve Üretilebilecek İçerik Türleri Analizi
- Z İçerik Tüketim Dönemleri Analizi ve İçerik Yayın Planı
- ZPazarlaması Planı ve Optimizasyon
İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı Hizmetimizi Aldığınızda Elde Edeceğiniz Çıktılar
- ZSosyal medya içerik pazarlaması stratejisi, geliştirilecek içerik türleri ve etkin olunacak mecralar
- ZArama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmaları kapsamında ihtiyaç duyulan anahtar kelimeler, başlıklar, içerik pazarlaması stratejisi ve geliştirilecek içerik türleri
- ZE-bülten ya da e-posta otomasyonu ile dağıtılabilecek içerikler için konsept çalışması, içerik pazarlaması stratejisi ve danışmanlık hizmeti
- Z3 aylık / 6 aylık içerik pazarlaması zaman tablosu
- Zİniş Sayfası (Landing Page) ve Talep Toplama (Lead Generation) Kampanyası Danışmanlığı ve Operasyonu
Marka temsilcimizle görüntülü görüşün.
İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, uzmanımızla yapacağınız 15 dakikalık görüntülü görüşme için hemen randevu alabilirsiniz.