Workshop:

Marka Hikayesi ve Hikaye Anlatımı

OneSpot’un araştırmasına göre, tüketicilerin %92’si markaların reklamları bir hikaye gibi anlatması durumunda, reklamdan rahatsız olmayacağını söylüyor. Headstream tarafından yapılan bir diğer araştırma ise, marka hikayesini beğenen tüketicilerin %55’inin ürünü gelecekte satın alma olasılığının yüksek olduğunu, %44’ünün hikayeyi paylaştığını ve % 15’inin de ürünü hemen satın aldığını gösteriyor.

Markalar Tüketiciye Nasıl Ulaşacak?

Dijitalleşmenin ve internet kullanımının çok hızlı biçimde yaygınlaşması sonucunda, markaların tüketiciye iletmeye çalıştığı mesaj sayısı da arttı. Tüketicinin, henüz on yıl önce belki de hiç karşılaşmadığı reklam modellerine maruz kalması reklama olan tepkisini artırdı ve günümüzde reklam görüntülemek, nefretle karışık bir duygu durumuna sebep olmaya başladı. Peki, tüketiciler reklamlardan nefret ediyorsa, markalar tüketiciye nasıl ulaşacak?

Elbette reklam ya da diğer tüm pazarlama iletişimi türleri, markaların müşterilere ulaşmasını sağlamaya devam edecek. Diğer yandan, içerik ve bağlamla güçlendirilmeyen hiçbir iletişim çabası, artık tüketicinin dikkatini çekemiyor. Kısacası tüketici, kendini ilgilendiren ve kendisine fayda sağlayacak markaları tanımak ve ihtiyaç duyduğunda kendi kararıyla tercih etmek istiyor.

Marka Hikaye Anlatımı Nedir?

Tüketicinin bir markayı tercih etmesinin temelinde, onunla aynı değerleri benimsediğini düşünmesi ve markayı kendi ihtiyaçlarını karşılarken, kendisine değer katan bir varlık olarak görmesi yatar. Dolayısıyla tüketici, tercihlerini aslında uzun zaman içinde beyninde oluşmuş bir imajla, yani marka algısıyla yapar. Marka algısının en tutarlı şekilde anlatılabilmesinin yolu ise Marka Hikayesi’nin etkili biçimde anlatılmasına bağlıdır. İşte tüketicinin marka ile karşılaştığı her noktada istikrarlı bir biçimde aynı hikayeyi dinleyerek aynı mesajı almasına, pazarlama dilinde Marka Hikaye Anlatımı denir.

Marka hikayesi oluşturulurken, markanın geleceği ve bugününü, yani var olma sebeplerini belirleyen vizyon ve misyon ifadelerinden, markanın rakiplerine göre pazar konumlandırmasına, markanın kuruluş ve varoluş hikayesinden iç iletişim felsefesine kadar birçok değer göz önünde bulundurulur. Bu durumda, marka hikayesi, bir reklam ajansının ya da marka dışından birinin kendi başına yazmasından ziyade, markanın içinde yer alan ve markayı en derinden tanıyan kişilerle, hikaye yazma tekniğine hakim reklamcıların bir araya gelmesi ile oluşturulduğunda başarıya ulaşır.

Marka Hikayesi Workshop Aşamaları

Siu Digital’da üreteceğimiz tüm içeriklerde, hizmet verdiğimiz markaların hikayelerini en doğru biçimde anlatabilmek için, tüm sürecin başında, markalarımızla bir Marka Hikayesi ve Hikaye Anlatımı Workshop’u yaparız. Marka Hikayesi Workshop’u, aşağıdaki aşamalardan oluşur:

  • ZMarka Kimliğinin Değerlendirilmesi
  • Z Marka Hikayesi Elementlerinin Keşfedilmesi
  • Z Marka Hikayesi Akışının Oluşturulması
  • Z Hikayenin Görünür Hale Getirilmesi

Workshop Sonunda Elde Edeceğiniz Çıktı ve Hizmetler

  • ZTüm ekibinizle eğlenerek geçireceğiniz yaklaşık 3 saatlik bir workshop
  • Z Ev yapımı kurabiyeler ve meyve çaylarından oluşan lezzetler
  • Z Dünyaca ünlü hikayelerin anlatım tekniği ile oluşturulmuş Marka Hikayesi
  • Z Güncellenmiş Marka Kimliği Kitapçığı

Marka temsilcimizle görüntülü görüşün.

Marka Hikayesi ve Hikaye Anlatımı Workshop hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, uzmanımızla yapacağınız 15 dakikalık görüntülü görüşme için hemen randevu alabilirsiniz.

Siu Digital