Workshop:

Müşteri Yolculuğu ve İçerik Haritası

Bir markanın, müşterisine verdiği mesajı tutarlı bir biçimde her an anlatıyor ve geliştiriyor olmasının, gelirini yüzde 33 artırdığı görülmüştür. (Lucidpress, 2019). “Televizyonda, radyoda ya da billboard’larda reklam yayınlayarak tüketicinin sizi tercih etmesini beklemek, tarihe karıştı.” diye söze başlasak, muhtemelen kulağınızı tırmalamaz. Geleneksel iletişimin gücünü kaybettiğini hepimiz biliyoruz; ancak, çok daha hızlı öğrenmek durumunda olduğumuz bir diğer gerçek var: Artık sosyal medya ya da Google reklamları için de durum tamamen aynı. İnternette reklam yayınlayıp arkanıza yaslanarak beklerseniz, bu bekleyiş çok uzun sürebilir.

Markalama mı yoksa
İçerik Pazarlaması mı

Markalar, çoğu zaman müşterileriyle iletişime geçtiklerinde ve kampanyaları hakkında bilgi verdiklerinde başarılı olacaklarını ya da en azından başarıya bir adım da olsa yaklaşacaklarını düşünürler. Oysa günümüzde, her an onlarca reklam mesajına maruz kalan tüketici, reklamlardan uzak durmakta ve hatta “reklamı atla” butonunu kullanma oranı her geçen gün artmaktadır. Bu durum, bizi bir yol ayrımına taşır: Performans pazarlama mı daha etkilidir, markalama (branding) mı, yoksa içerik pazarlaması mı?

Gerçekçi olmak gerekirse, hiçbir yöntem tek başına yeterli değildir ve zaten tam da bu sebepten, tüm bu yöntemler, farklı amaçlarla yoğun biçimde kullanılmaya devam etmektedir. Bu yöntemleri birlikte ve birbiriyle bütünleşik biçimde kullanabilen markalar başarıya daha hızlı ulaşmakta ve daha uzun süre başarılı kalabilmektedir. Peki tüm bu yöntemleri birleştiren felsefe nedir?

Yolculuk Haritaları

“Dijital dünyada, platformlara para ödeyerek potansiyel tüketiciye reklam göstermek” olarak da tanımlayabileceğimiz performans pazarlaması, tüketicinin geleneksel ya da online mağazanıza getirilmesi anında görev alsa da satın almaya teşvik edilmeyi bekleyen tüketici, kendisini ikna edecek bir destek arar. Bu noktada, satın alma anına gelmeden önce tüketicinin zihninde oluşturulmuş marka algısından, satın alma anının hemen öncesinde onu yönlendirecek ifadelere kadar her detay, tüketicinin markayı tercih etmesini sağlamak üzere biçimlendirilir. Tüketicinin geçebileceği tüm yollara yönlendirme tabelaları yerleştirmek ve kendi tercihleriyle markamıza ulaşmasını sağlamak, en temel hedeftir.

Tüketicinin markayı fark etmesinden tercih etmesine kadar geçen sürecin tamamı, Müşteri Yolculuğu Haritaları (Customer Journey Maps) vasıtasıyla belirlenir. İşte bu Müşteri Yolculuğu Haritası’nda yer alan tüm karar noktaları için, tüketicinin başka bir yöne sapmasını engellemek amacıyla geliştirilecek içerikler de İçerik Haritası’nı oluşturur. Böylelikle, tüketicinin geçeceği tüm yollara, markanızı tercih etmesi durumunda sağlayacağı faydaları anlatan içerikler yerleştirdikten sonra tüketiciyi izleyerek, aldığı kararları gözden geçirebilir, bir sonraki potansiyel müşterinizin kararını değiştirecek hamleleri keşfedebilirsiniz.

İçerik Haritası Workshop Aşamaları

Siu Digital’da hizmet verdiğimiz markaların hedefleri doğrultusunda oluşturduğumuz Müşteri Yolculuğu Haritaları’nın her bir karar anından en verimli dönüşümleri alabilmek için, tüm sürecin başında, markalarımızla bir Müşteri Yolculuğu ve İçerik Haritası Workshop’u yaparız. İçerik Haritası Workshop’u, aşağıdaki aşamalardan oluşur:

  • ZÖrnek Persona Oluşturulması
  • Z Örnek Müşteri Yolculuğu Haritası’nın Oluşturulması
  • Z İçerik Türlerine Karar Verilmesi
  • Z Örnek İçerik Haritası’nın Oluşturulması

Workshop Sonunda Elde Edeceğiniz Çıktı ve Hizmetler

  • ZTüm ekibinizle eğlenerek geçireceğiniz yaklaşık 3 saatlik bir workshop
  • Z Ev yapımı kurabiyeler ve meyve çaylarından oluşan lezzetler
  • Z Örnek persona için oluşturulmuş Müşteri Yolculuğu Haritası
  • Z Görselleştirilmiş İçerik Haritası Tablosu

Marka temsilcimizle görüntülü görüşün.

Müşteri Yolculuğu ve İçerik Haritası Workshop hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek isterseniz, uzmanımızla yapacağınız 15 dakikalık görüntülü görüşme için hemen randevu alabilirsiniz.

Siu Digital