23 Mar, 2021
Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX)

Pazarlamanın Yol Arkadaşı: Kullanıcı Deneyimi (UX)

Son dönemde dijital pazarlama platformlarında en çok duyduğumuz terimlerden biri olan Kullanıcı Deneyimi (User Experience) ile marka değerinin nasıl artırılabileceğini tartışıyoruz.

Günümüz tüketicileri; pratik, bilgiyi hızlı ve kolay biçimde sunan ve ihtiyaçlarına anında cevap veren dijital ortamları benimsiyor. Masa başında, toplu taşıma araçlarında ve bir etkinlik içerisinde internete rahatça ulaşmayı seven kişiler için tek bir ortak nokta var diyebiliriz: Kullanıcıların çevrimiçi deneyimlerinin kalitesi, dijital platformların getirdiği kazancın geleceğini belirler. Tüketicilerin ürün ve hizmete rahatlıkla ulaşması, ulaştığı ürün veya hizmet hakkında doğru ve yeterli bilgiye erişmesi ve satın alma kolaylığı; bahsi geçen deneyimlerin kritik aşamalarını oluşturuyor. Sunduğu ürün veya hizmetin kullanıcılar tarafından ilgi çekmesini sağlamak ve bunu gelire dönüştürmek isteyen işletmeler için kullanıcı deneyimi hayati önem taşımakta.

Modern dijital pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve yürütülmesi söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimi genellikle göz ardı edilebiliyor. Kullanıcı deneyimi optimize edilmiş bir web sitesine tekrar giren kişilerin oranının %74 olduğunu göz önüne alırsak, markaların yalnızca %55’inin kullanıcı deneyimi testi sürecinde oluşu oldukça düşük bir oran olarak karşımıza çıkıyor. İdeal online müşteri yolculuğunun olmazsa olmazı kullanıcı dostu web sitesi; sıkıntısız satın alma yolculuğu, dinamik ve sindirilebilir içerik, birinci sınıf müşteri desteği ve mobil cihaz uyumluluğunu kapsıyor. Bir işletme ancak bu unsurları birleştirdiğinde rakiplerinden ayrışan bir dijital dünya yaratabilir.

 Mobil Dünyasında Kullanıcı Deneyimi

Akıllı telefon kullanımındaki artış, kişilerin çevrimiçi görüntüleme ve satın alma şeklini değiştirdi. 2011 yılından bu yana %504’lük bir büyüme yakalayan akıllı telefon satış hacmi nedeniyle masaüstü kullanımı daha az tercih edilir bir temas noktası haline geliyor. Mobil kullanımının öylesine büyük bir etkisi var ki bilgisayar arama motoru önünüzde açık dururken bile yapacağınız bir aramayı telefonunuza uzanıp gerçekleştirdiğiniz olmuştur. Günümüz tüketicisinin doğru şekilde optimize edilmemiş bir web sitesinden ayrılma ihtimali oldukça yüksektir. Bu durum işletmeler için büyük bir gelir kaybı olmakla beraber, marka itibarına da önemli ölçüde zarar verebilir. Yapılan araştırmalar sonucu kullanıcıların %52’si, kötü bir mobil deneyiminin onların organizasyon ile etkileşimde bulunma olasılıklarını düşüreceğini belirtmiştir. Aramaların %60’ının mobil üzerinden yapıldığını göz önünde bulundurduğumuzda kullanıcı deneyimi göz ardı edilemeyecek bir öneme sahip oluyor.

 Kullanıcı Deneyimi Kullanılabilir Olmaktan Çok daha Fazlasıdır!

Alanında en başarılı pazarlamacılar, sektörde bir trend haline gelen kullanıcı deneyiminin dönüşümleri kolaylaştırmada ve dijital ortamda rakiplerden ayrışmada anahtar görevi gördüğünün ortak kanısında. Amerikalı profesör ve istatistikçi Edward Tufte, “Karışıklık ve karmaşa, bilginin niteliği değil, tasarımın başarısızlığıdır.” sözüyle net, pratik ve ulaşılabilir olmanın önemini vurgulamıştır. Kullanılabilirlik, kullanıcı deneyiminin önemli bir bileşeni olsa da ufak çapta bir donanım gerektirir. Kullanıcı deneyimi optimizasyonları sayesinde kişilerin ihtiyaçlarının karşılanıyor olması buradaki temel amaç olarak belirlenebilir. Kullanıcı deneyimi, bir markanın hedef kitle ile nasıl konuştuğunu belirler ve vermek istediği mesajı en etkili biçimde vermesini sağlar.

 İçerik, Kullanıcı Deneyimi Yolculuğunda Büyük Önem Taşıyor!

Hedef kitleye ulaşmanın en önemli yollarından biri kişiye değer katan ilgi çekici içerik üretip yayınlamaktır. QuickSprout, yaptığı anketler sonucu insanların %82’sinin şirket bloglarındaki içerikleri okumaktan keyif aldığını belirtiyor. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) yapılmış, doğru hazırlanmış bir dijital metin kullanıcı deneyiminin temel bileşeni olarak karşımıza çıkıyor. Özenle hazırlanmış SEO dostu metinler, arama motorunda öne çıkmanızı sağlarken verdiği doğru bilgi sayesinde marka imajınızı da yükseltmeyi vadediyor. Bu yaklaşım ile web siteniz; hızlıca terk edilen bir platform olmak yerine dönüşümün olduğu, kullanıcının yoğun ilgi gösterdiği bir dijital alan olarak marka değerini artırıyor.

 

 

Son Yazılar

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı Dijital dönüşümün en önemli tanıklarından olan Z Kuşağı’nın markalar ile olan ilişkisini irdeliyor; onların Kullanıcı Deneyimi (UX) ve SEO çalışmalarında marka bünyesine nasıl fayda sağlayabileceğini ifade ediyoruz. Kendisinden...

Sizin için önerilerimiz

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı

Geleceğin Dijital Oyuncuları: Z Kuşağı Dijital dönüşümün en önemli tanıklarından olan Z Kuşağı’nın markalar ile olan ilişkisini irdeliyor; onların Kullanıcı Deneyimi (UX) ve SEO çalışmalarında marka bünyesine nasıl fayda sağlayabileceğini ifade ediyoruz. Kendisinden...

Siu Digital