EN

Sektörünün En İyisi: Nuh’un Ankara Makarnası Mutfak Akademisi

Türkiye’nin en köklü lovemark’larından Nuh’un Ankara Makarnası, 60 yılı aşkın süredir her birimizin zihninde oluşturduğu marka algısını dijital dünyaya taşımak ve bu arenadaki varlığını da geliştirmek için harekete geçti ve dijital ajans olarak Siu Digital’ı seçti.
  • RPazarlama Stratejisi
  • RDijital Pazarlama
  • RVideo Prodüksiyon

Hangi hizmetleri verdik?

  • Pazarlama Stratejisi
  • ^Workshop: Marka Hikâyesi ve Hikâye Anlatımı
  • ^Workshop: Müşteri Yolculuğu ve İçerik Haritaları
  • ^İçerik Pazarlaması Stratejisi ve Planı
  • Dijital Pazarlama
  • ^Sosyal Medya Yönetimi
  • ^Dijital Kampanya Yönetimi
  • ^Video İçerik Üretimi
  • Video Prodüksiyon
  • ^Ürün Videosu
  • ^Animasyon Film
İlk marka ve içerik workshop’unu tamamladığımızda, tüm Siuluların zihninde birçok fırsat belirmişti: Nuh’un Ankara Makarnası için geliştirilecek özgün içerikler, genç ve dinamik bir iletişim dili, omni-channel bir yaklaşımla kurgulanacak içerik stratejisi ve çok daha fazlası… İlk adım, Nuh’un Ankara Makarnası Mutfak Akademisi’ni kurmak olacaktı. Sonrasında sosyal medyada çok popüler olan yemek videolarına farklı bir bakış açısı getirmeye çalıştık. Influencer destekli içerik pazarlaması stratejisi sayesinde Nuh’un Ankara Makarnası, sektörünün en yüksek etkileşimlerini aldı ve ödüllerle buluştu.

Influencer destekli içerik pazarlaması stratejisi sayesinde Nuh’un Ankara Makarnası, sektörünün en yüksek etkileşimlerini aldı ve ödüllerle buluştu.

Nasıl Başladık?

Nuh’un Ankara Makarnası gibi köklü bir marka için, dijital iletişimi kurgulamak çok riskli olabilir; zira markanın geleneksel mecralarla oluşturduğu pozitif algının üzerine bir şeyler katabilmek için dijitalde atılması gereken adımların dikkatle planlanması gerekmektedir.

Güçlü pazarlama ekibinin de sınırsız desteğiyle oluşturulan dijital pazarlama stratejisi sonucunda Siu Digital’dan beklenen çıktılar şunlardı:

  • ZDijital İletişim Stratejisi’nin hazırlanması
  • ZSosyal medya hesapları için içerik geliştirilmesi ve operasyonların yürütülmesi
  • ZSosyal medya için yüksek etkileşimli oyunlar ve kampanyalar kurgulanması
  • ZFabrika binalarından birinde, Mutfak ve Akademi kısımlarını barındıran bir stüdyo kurulması ve bu stüdyonun işletilmesi
  • ZHazırlanacak ürün ve yemek videoları için dönemsel konseptler geliştirilmesi ve farklı türlerde içerik üretilerek omni-channel iletişimin desteklenmesi
  • ZYemek alanındaki Influencer’lar ile görüşülerek organik içerik pazarlamasının desteklenmesi

Ne Yaptık?

  • ZDijital İletişim Stratejisi’ni geliştirdik ve çıkan sonuçla video pazarlamasının markaya ciddi faydalar getireceğini gördük.
  • ZIG TV’nin gelişmekte olduğu dönemi iyi değerlendirerek YouTube ile birlikte video içeriklerden sonuç alınabilecek ikinci bir mecrayı oluşturmuş olduk.
  • ZGIF Game’ler sayesinde sağlanan yüksek etkileşimin getirdiği organik erişimi değerlendirip özgün içeriklerimizle sadık kitle kazanımı sağladık.
  • Z Hazırlık odalarından kulislere, tekli mutfaktan akademi mutfağına kadar yemek videoları üretimi için her tür ihtiyaca cevap verecek bir stüdyo kurarak “Nuh’un Ankara Makarnası Mutfak Akademisi”nin temellerini attık.
  • ZTakipçi kitlesinin hoşlanacağı içerik konseptlerini marka talepleriyle buluşturarak içeriklerimizin yüksek etkileşim sağlamasının yanında marka değerlerini de yansıtmasını sağladık.
  • ZHedef kitleye hitap edebilecek Influencer’lar ile görüşülerek organik içerik pazarlamasının geliştirilmesi için çalıştık.
  • ZSenaryoların yazılmasından şef ve oyuncu seçimine, yemek tariflerinin ürün gamıyla bağdaştırılmasından sezona uygun sebze ve meyvelerle desteklenen tarifler yazılmasına kadar içeriğin her detayı üzerinde titizlikle çalıştık.
  • Z Stüdyoda her hafta en az iki video oluşturmak üzere çekim yaptık, birçok eğlenceli anı markamızla, şeflerimizle ve konuklarımızla paylaştık.
  • ZPost-prodüksiyon odalarında günlerce emek vererek omni-channel içerik stratejimize uygun boyutlarda, uzunlukta ve tarzda videolar ürettik.
  • Z İçerik dağıtım stratejimizi yıllık, aylık ve haftalık takvimlere dağıttıktan sonra gün içi yayın saatlerimizi de planlayarak yüksek etkileşim elde etmek için çalıştık.
  • ZBilgi yarışmaları, ödüllü kampanyalar ve özel gün odaklı projelerle kitlemizle etkileşimi en üste taşımaya çalıştık.

Sonuç

  • Z1 yıl gibi bir sürede YouTube kanalı 8 milyon görüntülemeyi, abone sayısı 40K’yı geçti.
  • Z Takipçi sayısı Facebook’ta 260K, Instagram’da 50K’ya ulaştı. Sosyal medya üzerinde içeriklerin etkileşim oranları %70’lere kadar yükseldi.
  • Z Yemek tarifleri ve faydalı bilgiler içeren bloğumuz makarna.com.tr, açıldığı günden itibaren 500K’den fazla ziyaretçi karşıladı.
  • ZTürkiye Sosyal Medya Marka Endeksi’ne göre 2020 yılında Nuh’un Ankara Makarnası markası, ilk 100 marka içerisinde yer aldı.
  • ZSocial Media Awards Türkiye’de 2019 yılı Veri Analitiği Ödülleri temel gıda kategorisinde ‘’Gümüş’’ ödül kazandık.
  • ZSocial Media Awards Türkiye’de 2020 yılı Veri Analitiği Ödülleri temel gıda kategorisinde ‘’Altın’’ ödül kazandık.
  • ZNuh’un Ankara Makarnası Mutfak Akademisi’nde yaklaşık 100 kişi ağırlandı ve etkinlikler, alanında ses getiren bir kampanyaya dönüştü. Beyaz yakalılar ya da mutfakta vakit geçirmeyi sevenler için oluşturulan özel etkinliklerin katılımcılarına ek olarak sosyal sorumluluk projeleri kapsamında workshoplarda bulunan katılımcılar da marka ile doğrudan iletişim kurma şansı yakaladı. Marka tarafından oluşturulan bu deneyim, tüm katılımcılarda markaya dair çok özel anılar oluşmasını sağladı. Proje yayınları, ilgili vakıf ve özel kurumlar tarafından paylaşıldı.
  • ZÇocukça Tarifler konsepti, çocukların sağlıklı besinleri tanımaları, aileleri ile birlikte vakit geçirmeleri ve çocukların beş duyu organının gelişmesi evrelerinde onlara destek olmayı amaçlayan bir kampanya olarak başlatıldı. Çocukça Tarifler konsepti kapsamında hazırlanan kampanya, 2019 yılının en yüksek etkileşim alan içeriklerinden biri oldu. Yüzlerce aile bu kampanya eşliğinde, kendi evlerinde çocuklarıyla birlikte yemek yapıp sosyal medya üzerinden kampanyaya destek verdi.
Siu Digital