Dünyada İlk! Bir Ülkenin Tüm Müzeleri Tek Noktada: Turkish Museums Projesi
- ZPazarlama Stratejisi
- ZDijital Pazarlama
- ZVideo Prodüksiyon
Hangi hizmetleri verdik?
- Pazarlama Stratejisi
- ^İçerik Pazarlaması Staratejisi ve Planı
- Dijital Pazarlama
- ^Web Sitesi ve Mobil Uygulama Yapımı
- ^Arama Motoru Optimizasyonu
- ^Sosyal Medya Yönetimi
- ^Dijital Kampanya Yönetimi
- ^Video İçerik Üretimi
- Video Prodüksiyon
- ^Reklam Filmi
- ^Tanıtım Filmi
- ^Animasyon Film
Turkish Museums projesi, GoTürkiye projesi ile birlikte, ülkemizin en büyük turizm iletişimi kanallarından birisi. TurkishMuseums projesinin dijital ajansı olarak, projenin tüm dijital iletişim stratejisini oluşturduk ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olan 400’e yakın müze ve örenyerinin fotoğraf ve videolarıyla yer aldığı bir portal hazırladık. Böyle söyleyince, sıradan bir proje gibi düşünülmesin diye küçük bir detayı iletmek isteriz:
Güzel ülkemizin 400’e yakın müze ve örenyerini gezerek fotoğraf ve video çektik, bunlardan İngilizce içerikler oluşturarak sosyal medyada yayınladık ve bir ülkenin tüm müzelerini kapsayan dünyanın ilk web portalini inşa ettik. Bu muhteşem projenin ilk ajansı olmaktan gurur duyuyoruz!
Güzel ülkemizin 400’e yakın müze ve örenyerini gezerek fotoğraf ve video çektik, bunlardan İngilizce içerikler oluşturarak sosyal medyada yayınladık ve bir ülkenin tüm müzelerini kapsayan dünyanın ilk web portalini inşa ettik. Bu muhteşem projenin ilk ajansı olmaktan gurur duyuyoruz!
Nasıl Başladık?
- ZDijital İletişim Stratejisi’nin hazırlanması
- ZWeb sitesinin hazırlanması
- ZTürkiye çapında bir operasyon oluşturularak video ve fotoğraf kaydı yapılması ve sonrasında video ve fotoğrafların yayına hazır hale getirilmesi
- ZMüze Ziyaretçi İlişkileri Yazılımı geliştirilmesi
- ZSosyal medya hesapları için içerik geliştirilmesi ve operasyonların yürütülmesi
Ne Yaptık?
- ZUluslararası bir proje olan Turkish Museums projesinin iletişimi, tamamen İngilizce planlandı ve yürütüldü.
- ZProje kapsamında, 6 aylık sürede yaklaşık 20.000 kilometre yolculuk yapan Siulular, 400’e yakın müze ve örenyerinde fotoğraf ve video çekimleri yaptı. Tüm videolar kurgulandı, tüm fotoğraflar düzenlendi ve yayına hazır hale getirildi.
- ZProjenin web portali, 400 müze ve örenyeri yetkilisinin aynı anda fotoğraf, video ve her tür veri girişi yapabileceği şekilde hazırlandı.
- ZMüze ve örenyerleri hakkında alınan geri bildirimlerin işlenme ve sonuçlandırılma sürecinin anlık olarak takip edilmesini sağlayan Müze Ziyaretçi İlişkileri Yönetimi Sistemi yazılımı hazırlandı.
- ZPandemi döneminde geliştirilen #MuseumFromHome kampanyası için hazırlanan içerikler, Birleşmiş Milletler dahil olmak üzere birçok kurumun, ünlünün ve influencer’ın da dikkatini çekti.
Turkish Museums sosyal medya hesapları, tamamen organik erişimle, hem takipçi sayısı hem de etkileşim oranları bakımından Instagram, Facebook ve Twitter’da %100’ün üzerinde büyüme gerçekleştirdi.
Sonuç
- ZTurkish Museums sosyal medya hesapları, tamamen organik erişimle, hem takipçi sayısı hem de etkileşim oranları bakımından Instagram, Facebook ve Twitter’da %100’ün üzerinde büyüme gerçekleştirdi.
- ZHedef kitlesi yabancı turist olan hesaplarda, %80’in üzerinde bir oranında yabancı takipçi artışı gözlemlendi.
- ZCovid-19 salgını dolayısıyla evlerde kaldığımız süreçte, real-time içeriklerle oluşturulan #MuseumFromHome kampanyası, hiç reklam desteği almadığı halde organik olarak influencer’lar ve ünlüler tarafından paylaşıldı ve Birleşmiş Milletler dahil birçok kurumun dikkatini çekti.
- ZCovid-19 salgını sürecinde yüksek erişimlere ulaşan Advice From Artifacts serisine ek olarak, salgının düşüşe geçtiği yaz aylarında açılan müze ve örenyerleri için hazırlanan film, sosyal medyada çok ilgi gördü ve influencer’lar tarafından paylaşıldı.
Ödüllü Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Projesi: Filizlerin Mucizeleri
Etkinlik Videolarında Kalite Artırılabilir: TEDxMETU Örneği
dijital pazarlama