Ürün Lansmanında Hikaye Anlatımı Örneği: New Holland TT4 Babamın Hediyesi 

New Holland, Türkiye traktör pazarının açık ara lider markası olarak, Türk çiftçisinin büyük bir kısmının almak istediği, özenilen ve bir o kadar da sevilen bir markadır, diyebiliriz. Bu markanın en gözde modeli TT4 serisi için hazırlanacak lansman filminin de bu sevgi ile markaya sahip olmanın gururunu harmanlayacak, duygusal bir kısa film olmasına karar verildi. New Holland markası, içerik stratejisinin oluşturulması ve içerik üretimi için Siu Digital’ı tercih etti.

  • ZPazarlama Stratejisi
  • ZDijital Pazarlama
  • ZVideo Prodüksiyon

Hangi hizmetleri verdik?

  • Pazarlama Stratejisi
  • ^İçerik Pazarlaması Staratejisi ve Planı
  • Dijital Pazarlama
  • ^Video İçerik Üretimi
  • Video Prodüksiyon
  • ^Tanıtım Filmi
  • ^Ürün Videosu

Bahçe ve tarla traktörlerinin geçiş noktasında bulunan ve çok geniş bir hedef kitleye hitap eden New Holland TT4 serisinin yenilenmesi, marka için olduğu kadar, çiftçi için de çok önemliydi. Uzun saha araştırmaları ve kullanıcı geri bildirimleriyle geliştirilen Yeni New Holland TT4 Serisi’nin hedef kitleye anlatılması için iki ayrı film yapılması ve bu filmlerin ilk kez, Türkiye’nin dört bir yanından gelecek bayilerle gerçekleştirilecek lansman toplantısında izletilmesi kararlaştırıldı. Siu Digital, önce tarım alanlarını ve hedef kitlenin alışkanlıklarını keşfedecek, buna bağlı olarak ürün özelliklerini hedef kitleye aktaracak bir didaktik film oluşturacak, sonrasında ise çiftçinin traktör aşkını anlatan ve markanın tüketicisiyle bağ kurmasını sağlayan bir duygusal film üretecekti.

Nasıl Başladık?

Siu Digital içerik ekibi olarak, New Holland saha görevlileri ve ilgili bayisi ile Manisa Salihli’de buluştuk. Hayatımızda ilk kez gördüğümüz tarım ekipmanları, aralarında ne fark olduğunu ilk etapta hiç anlamadığımız değişik türde traktörler ve büyüleyici doğal güzelliklere sahip bahçe ve tarlaları tek tek gördük, tanımaya çalıştık. Ardından, tarla ve bahçelerde, ürün uzmanlarının yaptığı traktör ve traktör ekipmanları hakkındaki bilgilendirme sunumlarını dinledik ve Yeni TT4 Serisi’nin hikayesini öğrendik. Tüm bu bilgiler ışığında, çiftçinin sıkılmadan izleyeceği, ürünün önemli özelliklerini net biçimde anlayacağı ve fuarlarda stant ekranlarında sessiz yayınlandığında da anlaşılırlığından hiçbir şey kaybetmeyecek tarzda bir didaktik film oluşturmaya karar verdik.

Diğer yandan, çiftçi için traktör, evin oğlu – kızı gibi görüldüğünden, traktör alırken çiftçilerin tamamen fonksiyonel faydaya odaklanarak değil, duygusal faydayı da göz önünde bulundurarak karar verdiklerini ve hatta bu kararı etkileyen önemli etkenlerin de eşleri ve çocukları olduğunu öğrendik. Öyleyse hazırlayacağımız duygusal filmde, özellikle çiftçi çocuklarının etkili bir yere sahip olması gerektiğini tespit etmiştik. Temel strateji çalışmalarını bu bilgilerle tamamladıktan sonra, senaryo hazırlıklarına sıra gelmişti. Babamın Hediyesi hikayesi de burada, babasına hayalindeki traktörü almak üzere hazırlıklara başlayan çocuğun hikayesi ile ortaya çıkmıştı.

 

Ne Yaptık?

Didaktik film ile duygusal filmin üretim teknikleri de kullanılacak ekipmanlar da birbirinden farklı olacaktı. Öncelikle didaktik film için tarlada yapılacak ekipman kullanım videolarının çekilmesinin, ürünü daha yakından tanımak ve atmosfere alışmak bakımından daha faydalı olacağını değerlendirdik. Burada kullanacağımız kamera, duygusal filmde kullanacağımız kameralarla benzer görüntü kalitesine sahip olsa da, tarla ve bahçe gibi geniş alanlarda, traktör gibi büyük bir ürünü göstermek için çok daha faydalı olan drone’ların yapacağı çekimlerle de eşlenebilecek kalitede bir video oluşturmamız gerektiğini biliyorduk. Bu sebeple, gün doğumu ve batımı zamanlarının doğal ışıklarını kullanarak, drone çekimlerini de doygun renk ve yüksek kalite ile oluşturmayı hedefledik. Daha çok yerel çiftçileri traktör operatörü olarak kullandık ve saha çekimlerini tamamladık.

Didaktik film çekimleri planlanırken diğer yandan duygusal filmin senaryo çalışmaları da tamamlanmış, cast seçimi gerçekleştirilmiş ve Manisa Salihli’de bulabileceğimiz, senaryoya uygun mekanlar da belirlenmişti. Didaktik film çekimleri tamamlandıktan sonra, bir drama olması sebebiyle daha büyük bir ekibin çalışacağı set kuruldu ve reji, kamera, ışık, sanat ve set ekipleri çalışmaya başladı. 4 gün süren iç ve dış mekan çekimlerinin ardından, post-prodüksiyon aşamasına geçildi. Hareket yakalama (motion tracking) animasyonları ile zenginleştirilen film, post-prodüksiyon aşamasından sonra, lansmana hazırdı.

Görsel ve duygusal açıdan yüksek kalite oluşturduğumuzun farkında olarak, seslendirme ve müzik için de bu enerjiyi tamamlayacak bir çalışma yapmak istedik. Birçok ünlü sanatçının albümünde aranjör olarak bulunan, ülkemizin önemli müzik insanlarından Mehmethan Dişbudak film müziklerimizi yaparken, hepimizin Keloğlan filmlerinden tanıdığı, birçok tiyatrocu, sunucu ve spikerin hocası, büyük sanatçı Rüştü Asyalı da filmimizin sesi, duygularımızın tercümanı oldu. New Holland TT4 Serisi’nin duygusal filminin prodüksiyon süreci, bu önemli imzalarla tamamlanmıştı.

Pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamaları değerlendirildiğinde, verilen hizmetler şu şekilde listelenebilir:

  • ZRakip ve pazar analizi, senaryo yazımı ve storyboard oluşturulması
  • ZOyuncu seçimi, mekân temini, set kurulumu ve dekor çalışmaları
  • ZReji, kamera, ışık, sanat, set ekipleri ile ekipmanlarının temini ve çekimler
  • ZÜnlü seslendirme sanatçısı ve ünlü besteci ile çalışma
  • ZKurgu, renk düzenleme ve müzik düzenleme
  • ZVideo üzeri motion tracking, iki boyutlu kinetik tipografik animasyonlar ve hareketli grafikler dahil olmak üzere tüm animasyon işleri

Sonuç

New Holand TT4 Serisi’nin duygusal filmi, Siu Digital için çok ayrı bir yere sahiptir. New Holland TT4 lansmanına katılan onlarca bayinin ayakta alkışladığı bu özel içerikler, sonraki süreçte New Holland sayfaları da dahil olmak üzere onlarca hesap tarafından paylaşıldı ve özellikle duygusal film, organik olarak viral oldu. Toplamda, 15 milyondan fazla organik izlemeye ulaşan film, bu alandaki en çok izlenen videolar arasına katıldı.

Lansman sonrasında, filmden çok etkilenerek filmle ilgili birçok talepte bulunan bayilerin hatıra olarak saklaması ve müşterilerine dağıtması amacıyla, filmdeki baba oğulun birbirlerine sarıldığı final sahnesinin yansıtıldığı özel bir çerçeveli dijital baskı tablo üretimi yapıldı. Ek olarak, özel bir ambalajla birlikte filmin DVD’si hazırlanarak bayilere dağıtıldı.

Siu Digital