Ödüllü Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Projesi: Filizlerin Mucizeleri
Faaliyetlerini Koç Holding’e bağlı olarak sürdüren ve Türkiye’nin tarım alanındaki önemli kurumsal firmalarından biri olan TürkTraktör, tarımda ve ağır sanayide kayıtlı kadın istihdamını artırmak, kız öğrencileri meslekî öğrenime yönlendirmek ve bilinçli kadın çiftçiler yetiştirmek amacıyla Filizlerin Mucizeleri sosyal sorumluluk projesini, 2016 yılında başlattı. TürkTraktör, projenin görsel kimliğinin tasarlanması, içeriklerinin üretilmesi, dijital iletişim stratejinin belirlenmesi ve web sitesi ile sosyal medya hesaplarının operasyonu konularında ise Siu Digital’a güvendi.
- ZPazarlama Stratejisi
- ZDijital Pazarlama
- ZVideo Prodüksiyon
Hangi hizmetleri verdik?
- Pazarlama Stratejisi
- ^İçerik Pazarlaması Staratejisi ve Planı
- Dijital Pazarlama
- ^Sosyal Medya Yönetimi
- ^Dijital Kampanya Yönetimi
- ^Video İçerik Üretimi
- Video Prodüksiyon
- ^Reklam Filmi
- ^Tanıtım Filmi
TürkTraktör’ün kadın çalışanları için proje öncesi süreçte uyguladığı Toplumsal Cinsiyet Eşitliği odaklı çalışmaların etkisini görselleştirerek Filizlerin Mucizeleri projesini desteklemek üzere hazırladığımız röportaj formatındaki proje tanıtım filmi, TürkTraktör fabrikalarında ve çalışanların evlerinde, kadın çalışanlar ve aileleri ile çekildi.
Nasıl Başladık?
Markadan alınan briefler ve yürüttüğümüz workshoplar sonucunda belirlenen strateji doğrultusunda, keşfedilen ihtiyaçlara etkili çözümler ürettik. Markanın temel hedefleri şu şekilde sıralanabilirdi:
- ZTarımda ve ağır sanayide kayıtlı kadın istihdamını artırmak
- ZKız öğrencileri mesleki öğrenime yönlendirmek
- ZBilinçli kadın çiftçiler yetiştirmek
- ZToplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemek
- ZProjenin dijital ve geleneksel mecralarda temsil edileceği ses tonunun ve görsel dilin oluşturulması ve dijital iletişim stratejisinin geliştirilmesi
- ZMesleki eğitim kurumlarında, köylerde ve TürkTraktör fabrikalarında yürütülecek çalışmalar için bilgilendirici ve farkındalık oluşturmaya yardımcı olacak basılı ve dijital içerikler üretilmesi
- ZTürkTraktör’ün kadın çalışanlarının, kadın çalışan adaylarına örnek teşkil edebilmesi için kurum içi röportajlardan meydana gelen içerikler geliştirilmesi
- ZProjenin hedef kitlesine, paydaşlarına ve basına en etkili biçimde ifade edilmesini sağlayacak web sitesi ve sosyal medya kanallarında yayınlanması planlanan dijital içeriklerin hazırlanması
Ne Yaptık?
- ZProjenin misyonuna uygun bir görsel kimlik tasarladık ve projenin ses tonuna karar vererek üç ayrı hedef kitleye uygulanabilecek bir iletişim stratejisi geliştirdik.
- ZProje için, üç ayrı hedef kitleye üç ayrı iniş sayfası ile hizmet verecek, özelleştirilmiş bir mikro site oluşturduk ve proje internet sitesini, dijital iletişimin temel mecrası olarak konumlandırdık.
- ZTüm hedef kitleler ile duygusal bağ kurmak amacıyla planladığımız reklam filminde, projenin fonksiyonel faydasını anlatmaktan öte duygusal çıktılara ve hedef kitlelerin hayatına nasıl dokunacağına odaklandık.
- ZTürkTraktör’ün kadın çalışanları için proje öncesi süreçte uyguladığı Toplumsal Cinsiyet Eşitliği odaklı çalışmaların etkisini görselleştirerek Filizlerin Mucizeleri projesini desteklemek üzere hazırladığımız röportaj formatındaki proje tanıtım filmi, TürkTraktör fabrikalarında ve çalışanların evlerinde, kadın çalışanlar ve aileleri ile çekildi.
- ZProje bilinirliğinin artması amacıyla hazırlanacak tüm içeriklerin, hedef kitlelerle buluşması ve farkındalık yaratması için en etkili yöntemin, etkin sosyal medya yönetimi olduğunu değerlendirdik ve filmlere ek olarak görsel içerikler de geliştirdik.
- ZProjenin saha faaliyetlerini gözlemlemek üzere tarla etkinliklerine gittik ve gerçekten çok keyif aldık.
- ZProjenin hak ettiği bilinirliği elde etmesini destekleyecek bir faaliyet olan En Başarılı Koçlular Ödülleri için tamamen illüstrasyonlardan oluşan bir sunum hazırladık.
Ulusal ve yerel gazetelerde ve haber sitelerinde sıkça yer alan Filizlerin Mucizeleri Projesi, bizim için yalnızca başarılı bir iletişim operasyonunu değil, ülkemizde tesis edilmesini gönülden istediğimiz Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ne verdiğimiz karınca kararınca bir desteği de ifade etti. Yaptığımız işle ve oluşturduğumuz etkiyle gururlanmamızı sağladı.
Sonuç
- ZFilizlerin Mucizeleri Projesi, başladıktan kısa bir süre sonra, 2017 yılında, Koç Holding çatısı altında yer alan şirketlerin birbirleriyle yarıştığı En Başarılı Koçlular Ödülleri’nin “Çevreye ve Topluma Değer Katanlar” kategorisinde ödüle layık görüldü.
- ZTürkTraktör’den 110 gönüllü ve Siulular birlikte çalışarak, proje kapsamında 60 okulu ziyaret etti ve proje, 6.000’i aşkın öğrenciye ulaştırıldı. 100 kız öğrenciye sağlanan 4 yıllık burs, hepimizi gururlandırdı.
- ZProjeye seçilen bursiyerler TürkTraktör’de staj yapma imkânı bulurken, kadın saha çalışanları ve kadın yöneticiler için hazırladığımız içerikler, projenin etkisini artırdı.
- ZUlusal ve yerel gazetelerde ve haber sitelerinde sıkça yer alan Filizlerin Mucizeleri Projesi, bizim için yalnızca başarılı bir iletişim operasyonunu değil, ülkemizde tesis edilmesini gönülden istediğimiz Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ne verdiğimiz karınca kararınca bir desteği de ifade etti. Yaptığımız işle ve oluşturduğumuz etkiyle gururlanmamızı sağladı.