YouTube’da Türkiye’nin İlk
AVM Dizisi: AVM Sakini
Ankara’da AVM’lerin çok popüler olduğu ve YouTube dizilerinin konuşulmaya başlandığı bir dönemde, biz de bir çılgınlık yapıp AVM’de dizi çekmeye karar verdik. Ankara Taurus AVM’nin de destekleriyle başlayan proje, Digiso formatımızın ilk ürünüydü.
- RPazarlama Stratejisi
- RDijital Pazarlama
- RVideo Prodüksiyon
Hangi hizmetleri verdik?
- Pazarlama Stratejisi
- ^İçerik Pazarlaması Staratejisi ve Planı
- Dijital Pazarlama
- ^Sosyal Medya Yönetimi
- ^Dijital Kampanya Yönetimi
- ^Video İçerik Üretimi
2017 yılı Haziran ayında yayına başlayan AVM Sakini dizisi, 2018 yılı Şubat ayına kadar devam etmiş ve her biri 10 dakikadan biraz uzun olan 28 bölümüyle seyircisiyle buluşmuştur. Meşakkatli bir dizi projesinin, kalabalık ve çalışma şartları bakımından çok zorlu bir atmosfer olan AVM’de gerçekleştirilmesi açısından farklılaşan dizi projesi, influencer ve ünlü oyuncu entegrasyonuyla ilgi görmüş, neredeyse sıfır dijital pazarlama bütçesiyle 2 milyondan fazla izlemeye ve 22K’dan fazla aboneye ulaşmıştır.
Dizi için en kritik süreçlerden birisi olan oyuncu ve figürasyon seçiminin tamamen doğrudan başvurularla alınmasına ek olarak, ünlü sanatçıların projeye entegre edilmesi süreçleri de yine Siu Digital tarafından yürütüldü.
Nasıl Başladık?
Yazın serin, kışın ise sıcak olan AVM’ler, aslında tüm şehirlerimizde birer yaşam merkezi olarak konumlandı ve her sosyo-ekonomik sınıftan insanın, zamanının bir kısmını geçirdiği, modern kent meydanlarına dönüştü. Ankara’da bulunan Taurus AVM, ziyaretçilerinin AVM’yi daha iyi tanıması, AVM’nin sahip olduğu imkanların farkına varması ve AVM’de daha çok vakit geçirmesi amacıyla bir proje hazırlamak istediğini Siu Digital ile paylaştı.
Taurus AVM yönetimi ile yaptığımız ilk brief toplantısının ardından, proje hedefleri de ortaya çıkmaya başlamıştı:
- ZAnkara’daki diğer AVM’lerden farklılaşmak
- ZNispeten yeni bir AVM olması dolayısıyla, AVM’nin sahip olduğu imkanların potansiyel ziyaretçilere anlatılması
- ZAVM ziyaretçi sayısının artırılması
- ZYeni olgunlaşmakta olan dijital mecralar için dikkat çekici ve kaliteli içerik üreterek dijital etkileşim oranlarının artırılması
Ne Yaptık?
Bir AVM’de dizi çekmek, gerek ziyaretçilerin özellikle KVKK kapsamındaki hassasiyetlerini gözeterek rahat çalışmak gerekse de AVM’de yer alan ulusal ve uluslararası markaların kısıtlamalarına uyum sağlamak açısından fazlasıyla zor bir operasyondu. Ancak özellikle Türk izleyicilerin dizi formatına duydukları yüksek ilgi ve AVM’nin öncelikli hedef kitlesinde yer alan gençlerle etkileşim açısından çok daha faydalı olacağına inandığımız dizi formatı, fikrin ortaya çıktığı andan itibaren bizi çok heyecanlandırdı. Sıradan bir video çekmekle devamlılığı ve sürükleyici bir senaryosu bulunması beklenen bir dizi üretmek arasında gerçekten büyük farklar vardı ve aşağıdaki hizmetlerin tamamını Siu Digital’ın iç kaynaklarından oluşan bir ekip ve ekipman parkıyla sunduk:
- Z28 bölüm boyunca tüm senaryo yazımı faaliyetleri, Siu Digital bünyesinde gerçekleştirildi.
- ZDizi için en kritik süreçlerden birisi olan oyuncu ve figürasyon seçiminin tamamen doğrudan başvurularla alınmasına ek olarak, ünlü sanatçıların projeye entegre edilmesi süreçleri de yine Siu Digital tarafından yürütüldü.
- ZAVM içinde bir sahaf dükkânı oluşturuldu ve dekor / set kurulumuna dair tüm detaylar, AVM içinde yer alan ulusal ve uluslararası markalarla ve AVM Yönetimi ile istişare edilerek yürütüldü. AVM dışında yapılacak tüm çekimlerin izinleri Siu Digital tarafından yetkili mercilerden alındı ve yine tüm operasyon Siu Digital tarafından gerçekleştirildi.
- ZDizinin çekimleri, tamamen ajansımızın ekipman parkında yer alan kamera ve ışık ekipmanlarıyla gerçekleştirildi. Çekimlerde ve post prodüksiyonda görev alan ekibin neredeyse tamamı da (makyöz, kuaför, besteci, enstrümanist gibi uzmanlıklar hariç) Siu Digital bünyesinde çalışan personelden oluştu.
- ZOyuncuların, babamız gibi bizi kollayan Nusret Çetinel (Hulusi Baba) haricinde neredeyse tamamı Ankara’nın güçlü konservatuvarlarında eğitim almış genç ve başarılı isimlerden seçildi ve oyuncular, çok kısa sürede izleyici kitlesi arasında popüler oldular. Bu sebeple, izleyicilerin oyuncularla etkileşimde bulunabilecekleri imza günü ve konser etkinlikleri düzenlendi.
- ZHedef kitleye hitap edebilecek influencer’lar ve dizilerde de oynayan ünlü isimlerle görüşülerek organik içerik pazarlamasının geliştirilmesi hedeflendi ve ciddi geri dönüşler alındı.
Sonuç
AVM çılgınlığının orta yerinde, AVM’de çekilmiş bir internet dizisinin yayınlanması, ilk günden itibaren ilgi çekti. Özellikle Ankara’da ve AVM’nin yer aldığı Çankaya ilçesinde, WOM etkisi ile organik bir yayılma sağlayan mini dizi, başarılı ve özgün Siu Digital projeleri arasındaki yerini aldı.
- ZAVM Sakini YouTube kanalının toplam görüntülenme sayısı 2 milyondan, abone sayısı 22K’dan fazla oldu.
- ZYouTube’da yürütülen dijital PR ve influencer marketing etkinlikleri sayesinde izleme sayılarının %83’ü organik yayılım ile elde edildi.
- ZBölümler içinde yer alan anket sorularına 18.000’den fazla katılım sağlandı.
- Zİçeriklerin tümü, toplamda 3.700 paylaşım ve 5.200 yorum aldı.
- Z Dizinin yayında kaldığı süre boyunca Taurus AVM’nin web sitesi trafiği, %30 artış gösterdi.
- ZTaurus AVM’de setin kurulduğu yani çekimlerin yapıldığı Pazartesi ve Salı günlerindeki ziyaretçi sayısında, önceki haftaların aynı günlerine oranla %7,5’lik, dizinin yayında kaldığı aylarda oluşan genel ziyaretçi sayısında ise önceki dönemlere oranla %3,5’lik bir artış meydana geldi.
- Z Taurus AVM’nin cirosu, dizinin yayınlandığı zaman diliminde %15 arttı.