EN

Antik Dünyanın Lezzetlerinin Peşinde: Uncovering Projesi

Ülkemizin kültürel turizm değerini uluslararası kamuoyuna tanıtan ve güncel içeriklerle takipçilerinin sevgilisi olan Turkish Museums projesi kapsamında, geniş kitleleri Türkiye’nin zengin kültürel mirasını keşfetmeye davet edecek yepyeni bir belgesel serisi hazırladık. Tarihin tozunu üfleyip, uygarlıkların filizlenip geliştiği ören yerlerinin hikayelerini ve birçoğu unutulmuş lezzetleri ile yeme-içme alışkanlıklarını gün yüzüne çıkardık.

  • ZPazarlama Stratejisi
  • ZDijital Pazarlama
  • ZVideo Prodüksiyon

Hangi hizmetleri verdik?

  • Pazarlama Stratejisi
  • ^İçerik Pazarlaması Staratejisi ve Planı
  • Dijital Pazarlama
  • Dijital Kampanya Yönetimi
  • ^Video İçerik Üretimi
  • Video Prodüksiyon
  • Reklam Filmi
  • ^Tanıtım Filmi

400’e yakın müze ve ören yerinin tanıtımını hem web portali hem de sosyal medya hesapları üzerinden başarıyla sürdüren Turkish Museums projesi, GoTürkiye projesi ile birlikte geçtiğimiz iki yılda ülkemizin en büyük turizm iletişim kanallarından biri haline geldi. Projenin daha geniş kitlelere ulaşabilmesi ve halihazırda projeyi izleyen sadık takipçilerin Türkiye’yi tanıyabilmeleri ve ülkemizin sahip olduğu kültür turizmi potansiyelini daha iyi değerlendirebilmeleri için, dinamikleri günden güne değişen sosyal medya kanallarında yayınlanacak yenilikçi ve ilgi çekici bir belgesel serisi tasarlandı: Uncovering.

Tarihin tozunu üfleyerek saklı kalmış gizemleri ortaya çıkarmak” motivasyonu üzerinden sözcüğün geniş anlamına referansla Uncovering olarak isimlendirilen belgesel projesi, kitapların arasına sıkışmış tarihi, gündelik yaşamın tam da ortasına çekerek keşfedilmesi gereken nice hikaye olduğunu vurgulamak için kurgulandı. Gastronomik zenginliği ile dikkat çeken Türkiye’nin binlerce yıldır birçok medeniyetin yeme-içme kültürünü sakladığı gerçekliğinden yola çıkılarak siyasi, kültürel ve iktisadi tarih ile yemek kültürü birleştirildi. Az bilinen öyküler ve modern mutfaklarda, kimi değişikliklerle halen uygulanan antik reçeteler ve antik yemek kültürü buluşturuldu. Turkish Museums Projesi kapsamındaki müze ve ören yerlerinden bir seçki yapılarak bu alanların etkili biçimde tanıtılması ve geçmişteki sakinlerinin lezzetlerinin orijinal tariflerle yeniden hayat bulması amaçlandı.

Ülkemizin 17 ayrı ören yerinde yaptığımız çekimlerle, “Uncovering the History” ve “Uncovering the Tastes” olarak adlandırdığımız 34 bölümlük bir video serisi ürettik. Belgeseli ana dili İngilizce olan, gezgin ve aşçı bir anlatıcıyla, bütünüyle İngilizce hazırladık. Her ören yerinde, biri ören yerini tanıtan ve unutulmuş hikayelerle güncel kazı ve restorasyon bilgilerini paylaşan, diğeri o ören yerinde geçmişte yaşayan uygarlıkların severek tükettiği bir lezzeti yeniden pişirerek tanıtan iki bölüm çektik. Bu serinin çekimi sırasında, ören yerlerine, kültürel varlıklara herhangi bir risk oluşturmayacak şekilde, otantik seyyar bir mutfak kurduk ve tüm yemekleri orijinal reçetelere uygun yöntem ve ürünlerle pişirdik. Belgesellerimizi Turkish Museums’un sosyal medya hesaplarında yayınladık; kültürel mirasımızı geniş kitlelere tanıttık.

Nasıl Başladık?

Kültür turizmi odağındaki iletişimi 2020 yılından beri başarıyla sürdüren Turkish Museums projesinin arkasındaki güç, Siu’lular, Turkish Museums’un ulaştığı hedef kitleyi büyütmek ve kitlesine Türkiye’nin kültürünü ve tarihini tanıtmak için yeni bir proje planlamalıydı. Bu bakış açısıyla bizden beklenen çıktılar şunlardı:

  • ZTürkiye’nin kültürünü ve tarihini tanıtabilecek bir konseptin belirlenmesi ve bu serinin yüzü olacak sunucunun seçilmesi
  • ZTürkiye çapında bir operasyon oluşturularak video ve fotoğraf kaydı yapılması ve sonrasında video ve fotoğrafların yayına hazır hale getirilmesi
  • ZDijital İletişim Stratejisi’nin hazırlanması
  • ZSosyal medya hesapları için seriye uygun olarak destek içerikleri geliştirilmesi, cross-platform stratejilerin oluşturulması ve operasyonların yürütülmesi

Ne Yaptık?

  • ZUluslararası bir marka olan Turkish Museums projesinin parçası olan Uncovering serisi, bütünüyle İngilizce planlandı, üretildi ve yayınlandı.
  • ZPre-prodüksiyon aşamasında, konsept ve senaryo çalışmaları için akademik araştırmalar yapıldı; kazı başkanları, akademisyenler ve uzmanlarla çalışıldı.
  • ZDönemin lezzetleri, yeme-içme alışkanlıkları ile orijinal sunum şekil ve materyallerinin tespiti süreci danışmanlarla beraber yürütüldü.
  • ZProje kapsamında çekilen 34 bölümün senaryoları Siu Digital bünyesinde, Siu'lular tarafından yazıldı.
  • ZVideo serisinde yer alacak olan anlatıcının seçimi süreci yürütülürken uluslararası projelerde görev almış onlarca isim üzerinde titizlikle çalışıldı. Seçilen ismin projeye entegre edilmesi için gerekli tüm sanat ve aksesuar hazırlıkları, Siu'lular tarafından yapıldı.
  • ZVideo serisinin çekimi sırasında oluşturulan mutfak ve özel ekipmanların belirlenmesi, plana uygun olarak üretimi ve/veya temini de Siu'lular tarafından gerçekleştirildi.
  • ZProjenin tüm çıktıları titizlikle planlandı. Aktif olunan her sosyal medya mecrasının dinamiklerine uygun formatta video içerikler üretildi ve yayınlandı.
  • ZBelgesel için özel yayın planı oluşturuldu. Yayın planında destekleyici içerikler ve seri ile ilişkilendirilebilecek özel blog içerikleri kurgulandı ve bunlar, web sitesi ve sosyal medya hesaplarında yayınlandı.
  • Zİçeriklerin daha fazla kişiyle buluşabilmesi için performans pazarlama stratejisi hazırlandı ve reklam çalışmaları yürütüldü.

Sonuç

Uncovering video serisi “Uncovering Tastes” ve “Uncovering History” isimli iki ayrı formatıyla hem yemek kültürünü merak edenlerin hem de saklı kalmış tarihin izini sürmek isteyenlerin ilgisini Turkish Museums projesine çekti.

  • \Uncovering serisi kapsamında 17 ayrı lokasyonda çekilmiş 34 bölüm yayınlandı.
  • \Yayınlanan bölümler haftalık olarak planlanan sosyal medya içerikleriyle ve blog yazılarıyla desteklenerek söz konusu bölge, ayrıntılı olarak tanıtıldı.
  • \GoTürkiye platfomları ile ortak yayınlar gerçekleştirildi. Böylece iki büyük projenin birbirleri ile konuşması sağlandı.
  • \Turkish Museums ana sosyal medya hesabı olan Instagram başta olmak üzere, Facebook ve Twitter hesaplarında da takipçi sayısı ve etkileşim oranları artırıldı.
  • \İçerikler, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı led ekranlarında da gösterildi.
  • \Takipçinin severek takip ettiği Uncovering serisi için, Başkent Kültür Yolu Etkinlikleri kapsamında bir atölye çalışması düzenledi ve 15-16 Ekim 2022 tarihlerinde Ankara Roma Hamamı’nda gerçekleşen “Tarihin Tadı” isimli atölye, ilgilileriyle buluştu.
  • \Belgeseller, Türkiye’nin deniz-kum-güneş turizmi yanında kültür turizminde de sahip olduğu potansiyeli ortaya koydu ve Uncovering projesinin farklı temalar ve farklı içerik türleriyle sonraki yıllarda da sürdürülmesine karar verildi.
Siu Digital